Alla inlägg under februari 2016

Av MJ - 29 februari 2016 13:34

Frågar du mig vart man kan få stans bästa drinkar och då speciellt stans bästa Cosmopolitan, är svaret enkelt och det är på Cafe Viskan.

Av MJ - 29 februari 2016 11:59

Då det var ett tag sedan jag var på stan och hängde, så var det trots allt skönt och komma ut på en av mina lediga dagar. Hade ett par ärenden att uträtta och då det är fint väder, blev det att åka in till stan lite tidigare

Självklart glömde jag lägga körkortet i plånboken igår, efter mitt besök på Stadsparksbadet. Som tur är så klarar jag mig trots allt och medicinerna får hämtas en dag, efter att jag varit på ABC. Har ändå köpt snus vilket var dagens viktigaste ärende, nu klarar jag mig i någon vecka igen på den fronten. Plus att jag har mediciner hemma och de ska räcka minst 2 veckor till, samtidigt är det skönt att ha gjort alla viktiga inköp precis efter att jag fått pengar. Saker och ting har en förmåga att lösa sig, ingen ide att hänga läpp över att jag glömde få med körkortet.
I vanlig ordning när jag är på stan blir det besök på Café Viskan, som är mitt ställe att hänga på och idag var det stundtals ovanligt lugnt. Mellan varven kändes det som om jag vore deras gäst, fast det kunde finnas några fler fast i de andra rummen. Kan bara konstatera att det var riktigt skönt att komma ut på stan och ssedan sitta ett par timmar här på Viskan.

Av MJ - 26 februari 2016 14:54

Göta bibliotek är ett underbart men litet bibliotek, som har det mesta och personal som bryr sig om besökaren/låntagren. Detta är en stor anledning till varför jag valt att göra Göta till mitt hembibliotek, samt att det är så lätt att komm hit och även hämta reserverade filmer böcker/filmer från andra bibliotek. I jämförelse med Stadsbiblioteket är detta ett litet (ytmässigt) bibliotek men med det stora bibliotekets utbud, samt att personalen på det här biblioteket verkligen vill hjälpa och kommer med råd och tips. 

Av MJ - 26 februari 2016 12:31

Äntligen är det fredag och underbart väder! Igår blev en otroligt lång dag med ABC på förmiddagen, lunch på McDonalds och möte på Arbetsförmedlingen. Tänkte ta 15.02 bussen hem, men det gick i stöpet då bussen vägrade starta och det hela slutade med att jag åkte med föräldrana hem och på kvällen blev det storhandling med mamma. Hade jag vetat att det skulle bli en så lång dag, kanske jag inte hade åkt med och storhandlat. Fast när jag ändå var igång och i farten, var det lika bra å ta storhandlingen. Sen var det tidigt upp imorse med för att vara förmiddagen på ABC igen, kunde inte med att skolka bara för att gårdagen blev så jäkla lång. Trots att jag var seg i huvudet på morronen gick ändå förmiddagen bra, hade någon liten stund då jag var sur över egentligen ingenting. Sedan fick jag även veta att jag kommer vara mentor till den nya personen som ska börja på tisdag i gruppen, vilket jag ser fram emot samtidigt som jag är nervös.

Denna underbara fredag slår jag till på stor och besöker Cafe Viskan, som är stället att hänga på om man frågar mig. Har även pratat med Specsavers kundtjänst och återupptagit mitt linsabonemang, så om en dryga 2 veckor har jag nya och fräscha linser hemma igen och det ser jag verkligen fram emot. Den här gången kommer det bli rätt styrka och det märke på linserna som jag använt från första början, förhoppningsvis funkar de bättre än dem jag har hemma just nu. 

Av MJ - 25 februari 2016 11:45

Jag har ingen som helst lust att gå på möte som är inbokat 13.00, men det är ju helt onödigt och mindre bra att skippa det. Lika bra att fixa det här mötet och se vad Arbetsförmedlingen har att säga, troligen kommer det mest bli utbytte av information och olika uppgifter.

Gubbjävel som tror sig kunna och veta allt, skulle anmäla mig här på Arbetsförmedlingen inför mitt möte. Visar kallelsen jag fått och får till svar att jag ska till Föesäkringskassan (enligt gubbjäveln), men jag svarade honom att mötet skulle vara på just Arbetsförmedlingen. Först då läser han exakt vad som står i kallelsen och menar på att jag är för tidig, ja sant att jag är tidig. Tänkte bättre att jag är tidig och anmäler mig, men det var visst fel tänkt. När jag får tillfälle kommer jag klaga på detta dåliga bemöttande, som jag fick av gubbjäveln. Kan ju undra om det är så här man ska bli bemött av personalen på Arbetsförmedlingen, som tur är så är ju inte all personal som denne idiot jag mötte.

Förhoppningsvis går mötet bra och att man inte stressar iväg med att få ut mig i arbetsträning, utan att jag får avsluta på ABC i lugn och ro. Som tur följer en i personalen från ABC med, både som stöd men också för att kunna hjälpa mig bromsa om det nU skulle behövas. Rapport kommer imorgon om hur mötet går och vad som bestämts...

Av MJ - 25 februari 2016 07:26

Hann knappt ur bilen vid resecentrum imorse, innan jag upptäcker hur förbaskat snorhalt det var. Knappt kunde jag ta mig de fåtal meter bort till övergångsstället utan att åka skridskor, på andra sidan var det lika halt och det var med små marginaler som jag tog mig till busshållplatsen. Gatan ner från sjukhuset till Solhem ska vi inte prata om, där vat det is på gatan som man inte såg och absolut inget grus. Saken blir inte bättre av marken är kall och att det duggregnar, fasar för att ta mig hem i eftermiddag om det ska fortsätta så här. Det är förenat med livsfara att vara mig och gå ute i sådant här väglag, då jag är expert på att vurpa och halka omkring. Med och utan is, blir ju inte bättre av att jag känner av ischiasen i höger höft. Men jag får helt enkelt ta det lugnt ute och inte ha för bråttom, som tur är så har jag ett möte i stan 13.00 på Arbetsförmedlingen. Är ju här på ABC till strax före 12, då jag ska ha möte med en i personalen inför mötet på Arbetsförmedlingen. Får hålla tummarna och hoppas att hela gruppen kommer som de ska, så det inte blir massa stök med vem som ska göra vad.
Har en känsla av att detta för övrigt kan bliben riktigt bra dag, får hålla tummarna för att det också blir på det viset.

Av MJ - 24 februari 2016 10:45

Jag som finns bakom den här bloggen heter Mia Johanna och 11 är mitt tur/oturs nummer, så varför inte döpa denna nya och förbättrade blogg till mja11. Sedan 2008 har jag haft en egen blogg här på Bloggplatsen och det var för mig självklart att fortsätta på samma ställe med denna blogg, min förra blogg Mia11 var jag tvungen att stänga ner. Viktigaste av allt är ändå att jag inte låter någonting stoppa mig från att blogga, då detta är en av mina terapiforum. Sedan 2010 har jag varit diagnotiserad med olika psykiska sjukdomar/tillstånd, men det är först nu 6 år senare som jag verkligen lärt mig att hantera dessa problem och hur jag ska få ut så mycket som möjligt av livet.
Trots att jag har en psykisk diagnos och lever med ångest, låter jag inte det hindra mih från att leva levet. Jag gör saker som alla andra gör, t ex läsa böcker, går och fikar på stan och tar del av olika event och händelser som sker i stan Borås. Som många andra här i landet är jag sjukskriven pga mina diagnoser, men jag är på väg tillbaka till arbetslivet och det är ett av mina större mål här i livet nämligen att kunna ha ett jobb jag trivs med. Det kanske inte verkar enkelt att komma tillbaka till arbetslivet, men jag har stor hjälp av gruppterapin som jag går i. ABC som finns på Solhem i Borås och som numera heter Paykiatriska rehabiliteringsmottagningen, men vi som är i min grupp fortsätter att säga ABC ett tag till. Jag går i FAT gruppen (förberedande arbets träning) och i den här gruppen driver vi café, samt har lite andra uppgifter för att vi senare ska kunna återgå till ett så normalt liv som möjligt. Detta har jag 3 dagar i vilan och varje träff är 3 timmar lång, på många sätt är detta en väldigt bra grupp att gå i då jag inte bara sitter hemma och inte gör någonting alls. 

Mer om alla dessa saker kommer jag att blogga om här på bloggen och mycket mer, men ville skriva en presentation om mig och lite om vad jag gör på dagarna. Fortsätt följ mig och mitt liv här på bloggen, kommentera och ställ gärna frågor om det är något.

Av MJ - 23 februari 2016 14:41

Mitt första författar och boktips på den här nya bloggen blir Elias Palm, som skriver Corpud delicti och som är första delen i en serie om Ella Andersson. Causa Mortis är del 2 och del 3 heter Memento mori.
Gillar man spännande thrillers med intriger som tärnar är detta böckerna att läsa.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
<<<
Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards