Alla inlägg under juli 2016

Av MJ - 31 juli 2016 20:30

Ibland är det väldigt skönt med lugna helgerna och denna helg har varit otroligt lugn, inte lagat mat en enda dag. Jag har till och med haft massa tid och ro i kroppen för att läsa, om det inte varit jobbdag imorgon. Hade jag suttit uppe sent i kväll och läst klart boken som jag just nu håller på med, Fallna änglars stad. Del 4 i serien The mortal instruments och den här boken är mer spännande, än de 3 första delarna. Kan bara tänka mig hur resten av böckerna i den här serien kommer att vara.
Imorgon är det som dags för jobb och självklart ser jag fram emot det, alltid lika spännande att se och höra vad som händer på jobbet. Mer bloggande får det bli i veckan som kommer, ska läsa några sidor till innan det är dags att sova.

Av MJ - 29 juli 2016 18:45

Av MJ - 28 juli 2016 20:12

Trots en jäkla förkylning med irriterande hosta, snorrande och en skrovlig whisky liknade röst blev det trots allt att bege sig till jobbet. Kände att jag var tillräckligt pigg för att jobba och hålla igång ett par timmar, även om det var med ett lägre tempo än annars. Sen kunde jag inte låta bli att stanna hemma, för jag ville ha det senaste skvallret om vissa personer efter incidenter i förra veckan se inlägget Judas förrädarrn. Hade inte missat mycket under gårdagen, bortsatt från att folk varit sjuka eller höll på att bli sjuka.
På många sätt var det trots allt skönt att gå till jobbet, då jag fick det sociala med kollegorna och par samtal med en på kontoret. Hade i tisdags pratat med henne om det som inträffade i fredags och berättade att jag skickat ett mail, som hon läst innan jag gick hem. Hon hade idag pratat med en av cheferna på telefon om saken och läst upp mitt mail, vi pratade en stund om detta. Fick veta att jag skött det hela bra och även att det framöver skulle komma att göras en del samtal, vet inte hur man bestämmer sig för att lägga upp det hela och jag frågade inte heller. Men det sköna i allt detta är att jag har fått väldigt mycket stöd av personal på kontoret och även av några kollegor, samt att jag har en känsla av att allt detta kommer att lösa sig på något sätt. Hur det kommer att lösa sig kan jag bara spekulera i, och det ska jag inte göra här på bloggen just nu. En sak är säker och det är att jag åtminstone är säkert kvar på Stiftelsen Vitryssland, när den här stormen bedarrar.
Hur som helst och trots allt som pågår både med mig rent fysiskt, men också på jobbet med vissa hemska människor. Var det skönt att komma iväg idag till jobbet och packa kläder, även om jag inte orkade speciellt mycket fick jag ändå gjort en hel del. Bra samtal hade jag med för den delen med kollegor, plus att jag slapp vara hemma när mamma var igång med dammsugaren.

Av MJ - 26 juli 2016 21:05

Usch för å bli sjuk nu när det fortfarande är sommar, Suck! Bara bita ihop, kämpa på och hoppas på det bästa.
Näsan rinner, nyser var och varannan sekund och hostar slem, kan ju ju inte bli bättre. Tummen upp för ledig dag imorgon nu när jag åkt på någon jävla skit, så här i slutet av sommaren. 

Får hålla tummarna för att detta snabbt går över, men nu blir det att försöka sova ett par timmar. Önskar alla en god natt...

Av MJ - 25 juli 2016 07:16

Dessa bilder gillade och delade jag i förra veckan på Facebook, och efter incidenterna i fredags på jobbet vill jag dela med mig av dem även här.

Av MJ - 23 juli 2016 14:15

Av MJ - 22 juli 2016 11:22

Finns det något värre än vuxna människor som beter sig som om barnungar som bråkar i sandlådan? Som kallar en Judas och förrädare i samma mening, och menar att man lämnar över alla problem på denne.
Allt detta har en så kallad kollega gjort mot mig, men detta visar bara att det inte är jag som har problem. Personen ifråga är en jävla gubbe på 60+, som inte har någon att snacka skit med så då försöker han klaga och klanga ner på mig. Det hela startade efter dagens frukost på jobbet, när jag tagit mina saker och började jobba i det större arbetsrummet.

Den största anledningen till att jag byte rum och arbetsbord, för att jag var så förbannat trött efter att ha lyssnat på gubbens gnällande, klagande och allt förbannat skitsnack som han höll på med. Men också för att jag behövde få prova på att få jobba i det andra rummet, för att man alltid verkade ha trevligt där och så även för att det är bättre ventilation/drag mellan fönster/dörr.

Fast jag kan inte se någon anledning till att den här personen har rätt att kalla mig saker, ge mig öknamn och så vidare bara för att jag valde att rädda mig själv från att förgås i den här personens sällskap. Kan erkänna att det var nära att jag höll på att gå in i väggen igen och hamna på ett ställe där jag mår otroligt dåligt, så bara det att byta sällskap omkring mig på jobbet har fått mig att må bättre. Fast problemet kommer kvarstå även nästa vecka, vilket jag är väl medveten om och just nu kanske det verkar som att jag inte gjort något åt saken.

När detta med att jag började bli kallade saker gick jag till min arbetsledare och berättade för henne om vad som hänt, för att kunna ta mig igenom händelserna. Väl hemma kände jag att jag borde göra något mer, men att det var för många dagar kvar tills på måndag för att grubbla över det inträffade. Så jag bestämde mig för att maila till jobbet och det var för att jag inte skulle glömma något, men också för att jag skulle kunna släppa det hela över helgen. 

Mail skickat till jobbet och förhoppningsvis tar chefer/ansvariga personer på jobbet tag i detta, för jag tänker inte finna mig i att bli behandlad på det här viset. Samtidigt som jag tänker fortsätta vara den personen som agerar mest vuxet och ansvarstagande, genom att bara vara mig själv och inte börja bråka med personen då han kommer med sin jävla skit. För det hjälper inte mig och nu kan jag bara hoppas att man gör något åt saken, vilket troligen kommer att ske under den närmaste framtiden. Jag har gjort vad jag kan göra, för att lösa problemet och skriva om det här på bloggen är mitt sätt att hantera det inträffade. 

Med det skrivet och sagt vill jag önska alla er där ute en trevlig och skön helg...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards