Alla inlägg under augusti 2016

Av MJ - 31 augusti 2016 13:38

Tänk att det redan är onsdag eftermiddag, kan ju undra vart den här dagen och halva den här veckan har tagit vägen.
Det var först imorse som jag bestämde mig för att ta en sväng till stan, då jag hade några ärenden och kände för att sitta på Cafe Viskan ett par timmar.
Har även bestämt mig för att göra en anmälan till Arbetsmiljöverket, gällande situatioenn som var för ett par veckor sedan då jag blev kallad både Judas och förrädare av en på jobbet. Detta är något jag funderat väldigt noga över och jag har kommit fram till att det behöver göras mer, än vad cheferna gjort på jobbet. Så för någon timme sedan skickade jag iväg min anmälan via mail till Arbetsmiljöverket, det efter mycket grubblande, och faktum att jag tycker cheferna inte gjort tillräckligt mycket för att åtgärda problemen som finns på jobbet.

Om jag inte begett mig till stan, hade jag troligtvis sovit bort större delen av dagen. Även om det hade varit skönt å kunna sova länge och inte bry sig om något, så var det ändå bra för min del att komma ut på stan. Ska ladda busskortet och handla några saker, innan det blir att åka hem med pappa och så blir det att skicka iväg närvarorapporten till Försäkringskassan.

Av MJ - 30 augusti 2016 18:32

Vilken helg det varit och sedan en rivstart på veckan, känns inte som att jag varit ledig på evigheter. Men det är bara att bita ihop och kämpa på, känner att det inte är någon som helst idé att gnälla då det inte gör saken bättre. I lördags kom syster med pojkvän på besök från Linköping, det blev grillning och våfflor till efterrätt och i söndags var det en shoppingtur till Gekås bokad. Som tur var så lyckades jag hålla mig till min inköpslista och jag köpte inget mer, än det som jag redan innan hade bestämt. Roliga är att jag köpte några fler par av det jag skulle ha än tänkt, men trots detta lyckades jag hålla shoppingen nere till 541 kronor och det är inte illa. Med tanke på att jag annars hittar allt för mycket andra saker som jag inte ska ha eller behöver. 

Både igår och idag har det varit riktigt segt att vara på jobbet, men jag tog mig dit trots att jag var extremt trött och inte hade någon lust att jobba. Får vara glad över att jag slapp göra frukost, även om denna lilla sak inte räcker långt när det är tufft på jobbet. 


En stund efter att jag kom hem från jobbet, fick jag skicka iväg Triniti till Blå Stjärnan. Satt i fåtöljen med honom när jag upptäcker att han inte beter sig normalt, han sitter och skakar samt att jag råkar upptäcka en bula på hans ena sida. Så det var bara för mig att ringa pappa och fråga vad jag skulle göra med katten, och beskedet var att pappa skulle hämta katten till jobbet Blå Stjärnan. Det jag till en början trodde kunde vara en konstig bula eller ormbett, visade sig vara ett getingstick.

Suckar...

Av MJ - 26 augusti 2016 18:57

Äntligen fredag kväll och helgen är på ingång, kan inte bli mycket bättre efter en kokhet storhandling.
Kan bara kondtatera att sommarvärmen kom tillbaka med besked, vilket gör att jag funderar på att emigrera till Nordpolen ett tag framöver. Jag vill inte klaga över värmen nu när den äntligen är här, men den här extrema värmen gör att jag har allvarliga problem. Då jag inte tål den här typen av värme, jag skulle behöva ha en specialbyggd kyl om mig så fort jag ska ut i och göra minsta lilla i solen.
Det blev en rejäll sväng till stan idag, då jag skulle storhandla med mamma när hon slutat jobbet. Innan det hade jag ett par egna ärenden att uträtta, som att hämta reserverad bok på Göta bibliotek, köpa snus och mediciner.

Av MJ - 24 augusti 2016 12:10

Ännu ett besök på Blodcentralen är avklarad, och jag känner mig väldigt nöjd med att ha gjort min tredje insatt för vården och männskligheten. Är ju inte varje dag som man kan göra sådana här insatser för andra människor, samtidigt som det är en väldigt enkel insats.

Önskar att fler människor kunde besluta sig för att bli blodgivare och ta steget att kontakta sin närmsta blodcentral, för tänk om det skulle hända dig eller någon av dina närmaste. Helt plötsligt ligger man på sjukhuset och behöver få blod, men det finns inte tillräckligt mycket för att det inte finns tillräckligt många som är bereda att göra denna lilla insats som kan rädda liv.

Av MJ - 23 augusti 2016 10:36

Hur i helvete tänker man? När man på jobbet hittar en väska som man tycker är fin, som man kanske vill ge till någon i sin egen familj eller till sig själv. Man plockar på sig denna väska och pratar med chefen om att den ser fin och helt ny ut, sedan tar man med sig väskan in i omklädningsrummet. Plockar med den till sitt skåp, detta medan chefen står och ser vad man gör.
Hur tänker man i det här läget? Vad får en att tro att man kan plocka med en väska till omklädningsrummet, medan chef och kollegor ser vad man gör.
Utgången i det här läget är ganska självklar, det blev att personen ifråga fick lämna jobbet med omedelbar verkan. Sedan vet jag inget mer och inte heller har jag hört något, om det skulle bli några fler åtgärder. Detta får mig att minnas många av de dumma och idiotiska saker som jag gjort genom åren, vilket leder till mina tankar att jag inte vad som pågick i personens huvud. Då denne gjorde som den gjorde och vad som är orsakerna till det hela, men hade man velat sluta på jobbet oavsett orsaker finns det så många sätt göra det på. Så varför väljer man att göra en sådan här sak och förstöra för sig själv?

Av MJ - 23 augusti 2016 07:38

I paradiset jobbet, visst är livet underbart. Jag har redan hunnit vara på jobbet och härja en stund, men nu är det bara för mig att bege mig mot vårdcentralen och idag är jag lite lat. Så det blir att bussen från jobbet in till Södra Torget och vårdcentralen, för att lämna lite blodprover. Behöver kolla upp ett par saker och se om det är något fysiskt fel med mig eller inte, så det återstår att se. Som tur är behöver jag bara besöka labbet och sedan skulle sköterska ringa upp mig, om proverna visade på något konstigt. Samtidigt är det skönt att komma från jobbet en stund, med giltig ursäkt och ännu bättre är att jag förhoppningsvis slipper göra frukosten. Får se vad provet på vårdcentralen säger och vad som senare händer på jobbet...

Ännu en dag i paradiset

Av MJ - 20 augusti 2016 10:10

Puh för att behöva städa golvet ordentligt och sedan vattna växterna, men ibland måste man ta dig själv i örat och göra det ordentligt. Jag tröttnade på att behöva gå med sopkvasten varje dag, för att hålla rummet någorlunda i ordning och kom igång med städningen av mitt golv. Kan bara konstatera att jag skulle behöva dra fram med dammtrasan också för den delen, men idag får det räcka med dammsugare och golvmopp. 

Som tur är kommer det fler dagar och tillfällen för mer städning, men att dammsuga och moppa golvet får helt enkelt räcka för den här helgen.

Av MJ - 19 augusti 2016 21:05

Jag beger mig på en tripp med John Blund och återkommer imorgon. God natt!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards