Alla inlägg under december 2016

Av MJ - 31 december 2016 20:13

Av MJ - 29 december 2016 12:09

Mellandagar i all ära, men är det inte lite tjattigt med dessa dagar mellan jul och nyårshelgen. Jag tycker det är jävligt tjattigt mellan varven, å andra sidan kan jag tycka mellandagarna är bra att ha. Mycket tack vare att det innebär 2 veckor där jag slipper jobba alla dagar, som jag annars skulle jobba. Det är gott att jobba korta veckor nu när jag ska gå upp i arbetstid, från och med imorgon och denna vecka kommer jag jobba 40%.

Mellandagsrean har jag också hunnit med att besöka i måndags, och det var nog tur att jag gick på årets rea. Hade pressentkort till Dressman och den hade jag sparat just till rean som är nu i mellandagarna. För mycket jeans kan man inte ha om man är som mig, då jag alltid går i jeans och det spelar ingen roll om de är långa eller avklippta till shorts. Genom att klippa av jeansen till shorts, lyckas jag ge byxorna x antal år till innan det är dags att slänga dem. 

Förstår inte vad som är meningen med allt shoppande av kläder och prylar, om man sedan inte använder dem. Skulle man inte vilja ha kvar användbara saker och kläder, kan man skänka prylarna/sakerna till välgörande ändamål istället för att slänga det. Det finns ju så många här i världen som har det mycket sämre än oss i Sverige.

Av MJ - 26 december 2016 17:37

Av MJ - 25 december 2016 13:52

Många tycker att snön hör till jul, men jag är inte en av dem och för min del kunde det vara snö fritt året om.
För min del får julen gärna vara över nu, mycket för att det är så himla mycket stress och "måsten" för många kring den här helgen. Som tur är det ju bara annandag jul kvar och den går av stapeln imorgon, vilket jag tycker är helt underbart för sedan är det tillbaka till normaliteten och verkligheten som gäller.
Storhelg kan det vara i 1-2 dagar, utan alla måsten osv men nu ska jag inte sitta här och gnälla. Trots allt så har den här julhelgen till trots varit helt okej, även om det blivit lite för mycket kökstjänstgöring. Speciellt när det finns så många människor runt om i världen, som har det mycket sämre och värre än vad jag har det. Jag är glad över att må bra, har besök från Linköping här hemma över helgen och ikväll blir det att gå på bio med hela familjen. Det blir att se Hundraettåringen som smet från notan och försvann, såg förra filmen om hundraåringen som försvann och nu ser jag verkligen fram emot att se uppföljaren. Familjens jultradition om att gå på juldags bio är återigen upprättad, efter ett par års uppehåll.

Av MJ - 23 december 2016 21:22

Av MJ - 23 december 2016 20:26

Det har varit en lång dag och mina krafter börjar trytta, i och med det bänkade jag mig vid skrivbordet för att varva ner.
Ungdomarna från Linköping, syster med sambo, kom ner på besök över jul och vi har spelat Bingolotto. Fast jag orkade "bara" med första bingospelet, å andra sidan räcker det långr för mig, då jag hade turen att vinna 1000 kronor rätt upp och ner.
Kan man få en bättre julklapp, än en Bingolott med vinst? Extra klirr i kassan så här i juletider kan man verkligen ha glädje av, speciellt jag som knappt har några pengar att röra mig med under januari.

I förmiddags blev det att åka till stan, hade några ärenden att uträtta samt ett besök hos naprapaten Erik. Den här underbara och trevliga naprapaten måste jag bara rekomendera, efter varje besök känner jag mig som en ny människa och det är alltid lika trevligt att få träffa honom. 


Av MJ - 22 december 2016 09:17

       

Julstämningen är hög här på jobbet, om det inte vore för vissa störande saker hade denna dag varit perfekt.




Av MJ - 21 december 2016 15:09

Nu är det verkligen inte många dagar kvar till jul, just nu undrar jag vart det här året har tagit och vad jag egentligen har fått uträttat. Men det får jag fortsätta fundera över vid ett senare tillfälle...
Hur som helst så är det skönt att julen närmat sig på ett sätt, för det innebär väldigt kort vecka på jobbet den här veckan och det för att vi har lite julfirande eller vad man ska kalla det imorgon. Nästa vecka jobbar jag bara 3 dagar och det är verkligen inte helt fel så här i jultider, att mellan varven få jobba kortare veckor.
Trots att den här veckan är ovanligare, pga morgondagen, så känns det verkligen i kroppen att jag jobbat och slitit. I måndags blev det att jag fick möjligheten att åka med i bilen, då vi var kort om folk. Blev att göra en liten rotation bland personalen och jag fick se en helt annat del av verksamheten, samt uppleva hur det är att åka runt med bilen. Det var både en upplevelse och roligt att åka ut med bilen, se en annan del av verkligheten men så ont jag hade på eftermiddagen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards