Alla inlägg under februari 2017

Av MJ - 22 februari 2017 19:08

Förra onsdagen hade jag bokat en telefontid hos min vårdcentral 14.00, denna dag ringer man mig otroligt nog 3 timmar för tidigt. Självklart blir man ju sur speciellt när de ringer och man själv ligger och sover som bäst umder förmiddagen, jag kommer inte ihåg exakt varför jag behövde prata med vårdcentralen.
Det hela slutade med att vårdcentralen ringde upp mig under eftermiddagen istället, vilket var bra att de gjorde. Problemet var att större delen av samtalet handlade om något helt annat, än vad det egentligen skulle handla om.
Hur kommer det sig att felaktiga uppgifter kan föras in i ens jornal? Detta har jag råkat ut för, det är inte att läkaren dikterat något fel eller att något bara är fel skrivet.
Istället finns det uppgifter i min journal om att jag inte tål läkemedlet Cetrizin och att jag får utslag/reaktioner av detta läkemedel (allergimedicin i mitt fall). Detta fick jag höra om ifjol och då lovade man att denna uppgift skulle tas bort, men förra veckan fick jag veta att denna felaktiga uppgift fortfarande fanns kvar. Problemet med detta är att jag ätit läkemedlet Cetrizin i flera år och aldrig varit med om att jag fått varken utslag eller reaktioner på detta läkemedel. Jag var tvungen att vänta till början av mars för att boka tid till läkaren och ta upp detta med läkaren jag får träffa, anledningen att jag skulle vänta till mars var att läkarna höll på med schemaändringar. Detta fick mig ganska irriterad och jag grubblade i ett par dagar, fram och tillbaka. Men i lördags bestämde jag mig för att kontakta Patientnämden via mina vårdkontakter, som nås via 1177.se på nätet.
Sagt och gjort, patientnämden kontaktades och jag fick svar från en handläggare (eller vad nu det kallas hos patientnämden), man skrev till mig att jag skulle kontakta chefen för vårdcentralen ang. problemet med felaktiga uppgifter i min journal. Om jag själv inte ville kontakta vårdcentralen, kunde Patientnämden vara mig behjälplig och skriva ett brev till vådcemtralens chef.
Jag tackade ja till att få hjälp i att framföra mitt klagomål till vårdcentralen, man skulle framföra mitt klagomål och be chefen kolla närmare på detta. Troligen kommer chefen för vårdcentralen kontakta mig framöver i detta ärende, men jag kan tänka mig att det kommer ta ett tag innan det sker.
Så förhoppningsvis kommer det här med felaktiga uppgifter i min journal åtgärdas inom en snar framtid och att man upprättar åtgärder, för att inte liknande saker inträffar i framtiden eller för andra patienter.
Jag bestämde mig för att ta tag i saken och bad om hjälp av Patientnämden, då jag kände att detta var något som jag inte skulle orka fortsätta kämpa med på egen hand.

Av MJ - 17 februari 2017 13:45

Då var det återigen dags att serva Kirbyn och som de tidigare gångerna, så är det jag som får ta emot servicekillen från Kirby. Det för att jag är den som är hemma efter lunch och kan fixa med sådana här saker.

Å andra sidan gör det mig inte speciellt mycket att vara hemma för sådana här saker, det gör att eftermiddagen går fortare för min del och efter att servicen var avklarad bjöd jag mig på finska sylt munkar till kaffet. 

Av MJ - 17 februari 2017 13:39

För ovanlighetens skull gick den här fredagen väldigt fort och smärtfritt, i vanlig ordning var det städning som gällde fram till frukost. Det som var bra denna fredag var att ingen började tjaffsa vem skulle göra vad och med undantag av en person, så hjälpte alla till efter bästa ork och förmåga.

Sedan är det en period med väldigt lite att göra för oss som är inne, då det är otroligt lite kläder och saker som skänks till Stiftelsen Vitryssland. Enligt de som varit med ett tag, är det mellan jul och våren en period som det inte kommer in mycket. Sedan är det perioder då bilen inte hinner med att få in allt som finns ute på alla återvinningsstationerna, jag hoppas att det inom en snar framtid börjar komma in mer kläder och dylikt.

Av MJ - 15 februari 2017 12:51

Bokade idag telefontid hos vårdcentralen idag 14.00, för att rådfråga dem om mer mediciner för mina allergier. Klockan har nu i skrivande stund inte hunnit bli 13.00 ännu, men av någon anledning så ringer vårdcentralen redan vid 11. Blev ganska sur för att de ringer 3 timmar för tidigt, och för att jag just då låg och sov. Är det konstigt att jag blir sur och inte vill prata med vårdcentralen?
Förstår inte hur svårt det kan vara att ringa runt den bokade tiden, uppenbarligen måste man haft väldigt lite att göra idag på rådgivningen. Får se vad som händer framöver eller om jag måste ringa dem igen.

Av MJ - 14 februari 2017 15:18

Av MJ - 12 februari 2017 13:21

Drygt, drygt och ännu drygare är min dator väldigt bra på... Självklart blir man väldigt irriterad när ens dator är drygheten själv, när man ska göra ett par snabba grejer och uppdateringen aldrig blir färdig. Får se om jag kommer in på dumburken alls eller inte under dagen, annars blir det att schassa pappa på burken en helg vid tillfälle. 

Av MJ - 8 februari 2017 13:06

Hur svårt kan det egentligen vara att tänka på vilken ljudnivå man håller?
Det känns som att folk älskar att låta andra höra hur roligt man har det, när man är ute och äter lunch på stan. Samtidigt som man inte har problem med att låta andra höra vad man pratar om, och jag förstår inte varför. Varför måste man höras över hela fiket?
Jag förstår inte ens varför jag reagerar på detta längre, med tanke på att varje gång jag kommer hit är det samma visa.
Å andra sidan ska jag vara glad över att jag klarar av att besöka Cafe Viskan idag, med tanke på vilken jävla migrän jag hade igår. Trots den höga ljudnivån som många gånger råder här under mina besök, är det ändå skönt att komma ut bland folk mellan varven. Och speciellt efter gårdagen och den senaste tidens allt tjafs som varit på jobbet. 

Av MJ - 7 februari 2017 14:30

Finns inte mycket här i världen som slår det faktum, att man vaknar på morgonen med en begynnande migrän. Det som kan vara värre är att gå till jobbet och försöka stå ut i 2 timmar, med att packa kläder och vara trevlig mot sina kollegor.
Men skam den som ger sig och faan ta min egen envishet, om att jag skulle gå till jobbet och försöka ge mig i kast med arbetet. Kunde ju inte stanna hemma pga lite huvudvärk och till råga på allt så hade jag en bokad tid hos naprapaten 10.40, som jag absolut inte ville avboka. Så jag bestämde mig för att försöka stå ut till 10 och sedan ge mig iväg intill stan och förhoppningsvis få ordning på nacke/axlar, och kanske skulle jag ha turen att migränen skulle börja lätta.

Hur som helst så har jag överlevt så här länge med denna migrän från helvetet, och jag hoppas den är över till imorgon.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards