Alla inlägg under april 2017

Av MJ - 26 april 2017 12:25

Café Viskan är nu stället jag sitter på för att hämta andan efter en hektiskt förmiddag, med flera ärenden uträttade. Njuter av livet i största allmänhet och kan bara konstatera en sak, nämligen att jag har kommit jäkligt långt med mitt liv.

11.00 hade jag tid på psyk för att träffa läkaren där, vi pratade om att trappa ner en av mina mediciner. Som jag inte längre är i behov av, men för tillfället tar 3 gånger om dagen och det är ju lite onödigt. Så nu är det bara för mig att vänta på att läkaren ska ringa tillbaka till mig, för att göra en återkoppling om hur och när jag ska trappa ner min medicin.

Av MJ - 26 april 2017 10:00

Då var det återigen dags för att lämna blod på Blodcentralen, på SÄS i Borås. 

Funderat på att göra skillnad för världen eller bara för någon? Om du inte vet hur eller vad, tycker jag du ska ta kontakt med Blodcentralen.

Av MJ - 25 april 2017 14:16

Kan ju undra om våren över huvudtaget kommer att dyka upp, med tanke på vilket skitväder som för tillfället råder. Igår låg det 5 cm snöslask på vägen här hos mig och det är inte roligt att behöva traska hem i, men vad ska jag göra? Hem måste man ju och till råga på allt passerar en bil mig i ganska hög fart, vilket resulterar i att jag var dyngsur över benen. Inte okej att passera en som är ute och går, utan att sänka farten och försöka undvika att fotgängaren blir dränkt. Skulle jag göra detta mot chauffören hade jag nog fått höra både det ena och det andra, men vissa människor vet uppenbarligen inte hur man kör bil.

Visst har jag rätten att anmäla händelsen till polisen, men att ta upp polisens tid och resurser för en sådan här struntsak, det känns jävligt onödigt. Finns andra sätt att lösa sådana här saker på, exempelvis genom att prata med folk och på något sätt kommer detta att lösa sig oavsett vad.

Av MJ - 24 april 2017 20:12

Jag vill önska er alla en god natt, vart ni än är och vad ni än ska göra...
Mitt dåliga samvete påminer mig hela tiden om att jag måste uppdatera här på bloggen, så imorgon ska det banne mig bli av.
God natt och ta hand om er

Av MJ - 22 april 2017 20:34

Äntligen lördag kväll och jag är fullständigt urvriden, som en sur disktrasa.
Min OSA har äntligen gått igenom, fick beskedet i torsdags av mina chefer och först kunde jag inte ta in det hela. Har fortfarande inte helt smält det hela, men helt kommer jag nog inte att smälta det innan alla papper är signerade och jag fått träffa min nya handläggare. Detta visar att oavsett vad du har med dig i bagaget och vad du har gått igenom, så kan du lyckas med det du bestämmer dig för så länge du kämpar för det.

Dessa föbannade kuddöverdrag, vad de har krånglat och gjort livet surt för mig. Som det inte räckt med mycket att göra på jobbet, så har det även varit mycket hemma. Men nu är de hanne mig klara och jag är trots allt nöjd med min insats för att hjälpa lilla syster med detta projekt. 

Men som tur är det äntligen dags för årets Linnemarsch, trots att jag haft en väldigt lust att ställa in det hela är jag nu ändå redo för detta. Får hoppas att jag överlever strapatsen och lyckas ta mig i mål, vilket kommer bli tufft med tanke på hur dåligt skick jag är. Då tänker jag främst på att jag inte motionerar allt för mycket och inte är van vid att gå allt för långa promenader, den som lever imorgon eftermiddag får se hur det hela kommer att gå.

Av MJ - 18 april 2017 15:44

Ibland eller många gånger är det bra att vara ute i god tid, oavsett om det är att vänta på bussen eller på återvinningsstationen ska öppna efter att ha varit stängd under ett par dagar.
Igår var Lusharpan öppen igen för allmänheten efter påskstängt, som tur var jag med pappa och många med oss ute i god tid. Redan 09.50 var det kö utanför Lusharpan, det var bilar med släpp och bilar utan släpp men alla skulle in på Lusharpan för att slänga skit. Kan bara konstatera så här i efterhand att det var väldigt tur att vi var där tidigt, innan återvinningsstationen öppnade. För bara efter ett par minuter var det rena rama kaoset inne på Lusharpan, bilar parkerade hur som helst och man blockerade framkomligheten fullständigt med släppkärrorna.

Av MJ - 15 april 2017 19:53

För ovanlighetens skull har det inte blivit en massa gosdis, påskmust eller någon speciell påskmat. Utan denna helgen har mer blivit en vanlig helg, fast med fler dagar ledigt och det får man ju dra nytta av.
Idag drog jag igång årets påskprojekt och det är att städa/röja igenom garaget, som inte går att komma in i och än mindre röra sig eller göra något i. Första punkten på den långa att-göra-listan, var att röja ut all spill efter pappas snickararbeten.
Suck, sågspånn och plankbitar huller om buller med en jäkla massa annat onödigt skit blandat. Hur svårt kan det vara att städa efter ett projekt/arbete? Nu blir det att ta tag i all skit som samlats i garaget och gå igenom det ordentligt, jag tänker se till att allt onödigt åker ut. Det som inte använts eller bara ligger, kommer att ryka och skulle det mot förmodan absolut sparas... Ja då ska det få en specifik plats och liknande saker ska samlas på samma ställe, det ska inte ligga saker över ally och ingenstans så det inte kan hittas.

Suckm bara tanken på att städa garaget och sedan köra bort allt till återvinningsstationen gör mig helt allt matt, men det är bara bita ihop och göra det bästa av situationen. Har tjatat om denna rensning/städning av garaget hur länge som helst och då är det bäst att hjälpa till, blir att hjälpa till med det lilla jag orkar och kan göra. 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards