Alla inlägg under augusti 2017

Av MJ - 30 augusti 2017 13:24

Ena stunden var jag för nykter och nu är jag halft för fullt för att ha någon som helst ordning på mina tankar, fast vad gör det...
Jag vill gratulera mina underbara och söta kollegor som har fyllt eller ska fylla år den här veckan.
Jag är tacksam och stolt över att så underbara kollegor som jag har, är även tacksam över att få vara på en så bra arbetsplats som jag trots allt är på.
Efter många tuffa och jävligt jobbiga år, med många dumma beslut och dåliga val har jag äntligen hamnat på ett ställe där jag känner mig hemma. Samtidigt som jag känner mig så nöjd med att det jag gör på jobbet kommer någon annan till nytta, speciellt på andra sidan Östersjön. Då vi som jobbar på Stiftelsen Vitrydsland skickar allt vi sorterar och packar, till Vitrysslands och Litauens behövande. Jag kan med stolthet i hjärtat säga att jag har hamnat på rätt ställe, vid rätt tidpunkt i mitt liv.

Av MJ - 30 augusti 2017 12:30

Mitt i veckan och äntligen ledig dag mitt i veckan, utan massa måsten och krav från alla håll.
Då jag inte hade något inplanerat för den här dagen, passar jag på att ta mig in till stan för att fixa några ärenden och sedan sätta mig här på Café Viskan.

Imorgon blir det att besöka läkaren på vårdcentralen, för att få min sjukskrivning på 50% förlängd. Måste antagligen träffa läkaren för jag nyligen blev remitterad från vuxenpsykiatrin till primärvården, och ska jag vara helt ärlig är jag väldigt nervös inför detta läkarbesök imorgon. Å andra sidan är det kanske inte så konstigt att jag är nervös inför detta besök, då jag har haft min vård uppdelad på psykiatrin och primärvården i ganska många år. Samtidigt så känner jag mig ganska lugn eftersom jag vet vad jag behöver säga och förmedla till läkaren, om denna undrar eller ifrågasätter någonting. Fast varför skulle jag inte få min sjukskrivning förlängd? 

Håller just nu på och läser en väldigt spännande bok, Skyldig som synden.

Av MJ - 29 augusti 2017 14:40

Vissa dagar blir inte som man tänkt sig, det kan vara både bra och dåligt med att dagen inte blir som man tänkt sig.
Istället för att packa skor som är mitt jobb och det jag hade tänkt mig, så blev det att ställa upp för kollegan och åka med i bilen. För att åka till återvinningssationerna för att hämta saker i våra containrar som är placerade på dessa ställen, det hanns även med att åka upp till Viared för att hämta kartonger på Didrickssons.

Måste säga att det är skönt att komma ut och åka bil mellan varven, och inte hela tiden vara inne på jobbet med mina skor. Det sägs att ombyte är bra och det håller jag med om fullständigt, även om det rörde till det en stund i huvudet på mig. För jag hade tänkt att även hinna med att packa skor under förmiddagen, vilket jag också hann med en liten stund innan det var dags för mig att gå hem.

Väl hemma blev det att ta en sväng ut i växthuset och plocka av björnbären, som börjar mogna för fullt.

Av MJ - 24 augusti 2017 13:17

 

Igår var jag på en väldigt intressant föreläsning, Privatekonomi på enkel svenska och den hölls på Jobb Borås. Föreläsningens ämne var tips om hur man håller ordning på sina pengar och undviker skuldfällor, jag fick många bra tips och idéer ang min egen ekonomi och bekräftelse på det som jag redan gjort/gör i min egen privatekonomi.

När jag ändå var på Jobb Borås för föreläsningen, passade jag samtidigt på att hämta ut arbetskläder. Skor med stålhätta, flecetröja och arbetsbyxor är ju inte fel att ha. Kan ju inte gå i shorts året runt, även om jag skulle vilja det. 

  

Av MJ - 18 augusti 2017 12:29

Vad skulle jag gjort utan en mobil? Gick i valig ordning efter jobbet ut till busshållplatsen, för att ta mig hem och jag var i god tid på hållplatsen för att inte mkssa bussen som ska avgå 12.02 Klockan tickade på och ingen buss 550 mot Alingsås dök upp, så 12.15 bestämde jag mig mig för att ringa upp Västtrafiks kundtjänst för att fråga vad bussen håller hus. Kvinnan jag pratade kollade upp saken, kunde inte hitta den i datorn och kollade vidare. Efter någon minut fick jag till svar att jag skulle avvakta på hållplatsen, då bussen plötsligt dykt på hållplatsen den skulle avgå från.
Nu får jag väl stå här och fortsätta vänta, med jävligt ont i fötterna och bara hoppas att den jävla bussen dyker upp. Blir ju intressant å se om jag får stå här i över 1 timme eller ej, men detta är för jävla dålig stil av de bussföretag som kör buss 550 mellan Borås och Alingsås.


Av MJ - 16 augusti 2017 11:43

Den här veckan har varit intensiv på flera sätt, både privat och på jobbet. Jag har varit tvungen att avboka min tid hos kiropraktorn i måndags eftermiddag, och tiden hos Blodcentralen fick jag boka om till mitten av september. Detta pga förkylningen i kroppen, som aldrig riktigt vill ge med sig även om den har blivit betydligt bättre.

Får helt enkelt hoppas och hålla tummarna, för att den här jävla förkylningen släpper snart. Så jag slipper om- och avboka flera grejer framöver. Speciellt då jag tog 1 vecka semester i mitten av september och då har jag bokat in mig på lite behandlingar och så blir det även att besöka blodcentralen den veckan.

Är ju inte direkt bra att lämna blod med en infektion i kroppen, samtidigt som jag hostar hela tiden och konstant. Bara bita ihop och hoppas på det bästa fram över. 

Av MJ - 11 augusti 2017 20:09

Finns det något värre än att vara vrålförkyld? Möjligtvis hosta från helvetet och den har jag uppenbarligen åkt på, kanske dags att börja ta mer hand om mig själv. Det är inte bara en helvetes hosta jag har åkt på, utan även snuva och feber samt ont i kroppen.
Uppenbarligen en släng av influensa eller liknande, fast hostan får jag påstå ändå är den värsta och speciellt kvällstid och då när jag lagt mig för att försöka sova.
Igår kväll hostade jag något fruktansvärt mycket, hur jag än vred och vände på mig gick inte hostattackerna över. Det var så illa att jag trodde mina revben skulle knäckas av allt hostande, och även bröstbenet gjorde fruktansvärt ont.
Som om inte det räcker med en jäkla förkylning med allt vad det innebär, så har jag sedan igår problem med rösten. Kanske inte oväntat med tanke på att jag så gott som hostar sönder halsen, men under eftermiddagen kom jag att tänka på Tigerbalsam. Som jag vid tidigare förkylningar använt mig av, det blev att smörja in bröstet med Tigerbalsam och plötsligt så blev det bättre.
Hostan har lindrats till stor del och skulle jag behöva hosta, så gör det inte så förbaskat ont i vare sig bröstet eller halsen. Som tur finns det både det ena och det andra här hemma hos mig, så jag slipper släppa mig själv till Apoteket bara för att köpa hostmedicin som kanske inte hade hjälpt fullt ut. 

Av MJ - 4 augusti 2017 16:10

Äntligen fredag eftermiddag och helgen på ingång, efter en väldigt tuff vecka på jobbet kan det inte vara fel med 2 dagars ledigt. 

En av kollegorna bjöd vid 11-kaffet på en underbart god tårta, som såg väldigt god ut och smakade ännu bättre. 

Tack till fröken husgeråd, för denna underbart goda tårta.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards