Alla inlägg under juni 2019

Av MJ - 29 juni 2019 20:07

Det går inte att ha tråkigt, när man har med herr Triniti att göra en hel vecka själv. Så därför kommer Trinitis vecka i bilder, när han umgåtts med mig.

Av MJ - 27 juni 2019 15:56

Hur skönt det än är att vara ensam och enda sällskap är en katt, som vissa stunder kan driva mig till vansinne. Så har det börjat bli slitsamt det här, katten har sett till att få upp mig ur sängen mellan 3.30 och 6.00 varje dag sedan i måndags.
Kanske inte speciellt konstigt att jag nu ser fram emot söndag morgon, då jag förhoppningsvis slipper gå upp ur sängen före 7. Fast hur det blir med den saken är en helt annan sak, återstår att se hur katten beter sig när föräldrarna kommer hem på lördag kväll, man vet aldrig med den katten och vad han får för sig. Bara bita ihop och gilla läget.
Naprapat
Frisör
Shoppat böcker

Apoteket, där leverantörerna av med mediciner inte tillhandahåller alla mediciner.

Av MJ - 27 juni 2019 11:09

Av MJ - 25 juni 2019 13:14

Ibland måste man bara låta allt och ingenting vara, och ta sig en ordentlig "bara vara dag". Sådana här dagar kan man ta var som helst, så länge man inte har massa måsten som ska fixas med och andra viktiga saker. Mat är ett stort undantag, det är något man behövet och speciellt mycket vätska i denna värme.
Jag och Triniti tar våran "bara vara dag" här hemma, har en sådan där dag då jag inte orkar göra speciellt mycket. Så resten av dagen blir som den blir, har handarbeten och stickningar att pyssla med, samt böcker att läsa. Helt ärligt tror inte jag det kommer bli speciellt långtråkigt för mig här hemma med Triniti som sällskap, då han håller mig igång mest hela tiden.

Trots att jag inte har ork eller energi för mycket, så har jag ändå hunnit med besök på psyk, återvinningsstationen och affären på väg hem. Får vara nöjd med dessa saker som blivit gjorda, nu tänker jag inte göra mycket mer för idag.

Av MJ - 23 juni 2019 15:42

Äntligen ensam hemma och lugnet har till sist återfunnit sig, jag har huset för mig själv till nästa helg. Troligen kommer jag inte hinna att ha tråkigt, då det alltid finns något att göra, fixa och pyssla med.
Har uppdraget att se till odlingarna sköts och att det skördas, allt eftersom saker och ting blir klara ute i odlingarna. Sen är det bra för katten att få vara kvar hemma, med sina egna rutiner så här på ålderns höst. Ska nog hinna med både det ena och andra, samt ta det lugnt mellan varven trots allt. Bara bestämma mig för vilka saker som är de viktigaste och göra allt i turordning. 


Föräldrarna är på väg till Finland och släkten via Stockholm, då jag inte kände för att åka bil ännu en sommar. Istället ska jag på en bussresa till Sankt Petersburg den 9/7.

Av MJ - 18 juni 2019 14:08

Fullständigt kaos i huvudet på mig, när jag helt plötsligt inser att jag inte bloggat på en evighet. Har haft för mig att jag skrivit en massa, men uppenbarligen har jag drömt om att jag bloggat en massa.
Jag behöver verkligen semester, då det fullständigt kaos både i mitt huvud och på mitt skrivbord, när jag håller på med något av alla mina projekt. Som tur är så har jag lite semester nästa vecka, då jag är ensam kvar hemma med katteN och familjen åker till Finland.

Av MJ - 14 juni 2019 13:12

Just nu håller jag på att läsa Skendöda, andra delen av Motståndstriologin. Första delen i serien var riktigt spännande och stundtals kröp det under skinnet på mig. Jag kan lova att denna bok är snäppet bättre, för det känns som att vissa saker som händer i boken samtidigt händer runt mig. 

Författaren har verkligen lyckats med den här triologin och nu ser jag fram emot Verkningseld, som är den avslutande delen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards