Alla inlägg den 12 juli 2019

Av MJ - 12 juli 2019 16:11

Äntligen ett par timmars fritid här i Sankt Petersburg, att spendera bäst jag vill och önskar. Känns underbart att bara luta mig tillbaka och avnjuta en kopp cappucciono, i hotellets bar som är placerad mellan reception och resturang. Efter förmiddagens strappats på Peterhof palatset och dess parker, med fontäner och dammar med statyer, så gav jag mig ut i Sankt Petersburgs trafiken på egen hand. Var verkligen ett äventyr att bege sig ut på stan med kollektivtrafiken, utan att kunna språket men med viljan och nyfikenheten.
Det blev en busstur för att besöka butikskedjan Prisma från Finland, som ligger ett par hållplatser bort och i samma komplex som Hotell Moskva.

Av MJ - 12 juli 2019 04:46

God morgon världen, det är med Google Translat som jag försöker lära mig några ryska ord/fraser. Än så länge har jag inte försökt att prata ryska, men det är bra med Google translat i mobilen när man pratar med personalen här på hotellet. Det blir lättre för mig att göra mig helt förstod, om jag inte kan förklara mig ordentligt på engelska.
Nu sitter jag här på hotellrummet och väntar på att det ska bli dags för frukost nere i restaurangen, all väntan...

Äntligen har jag fått en natts ordentlig sömn, efter flera nätter med extremt lite sömn. Troligtvis tog allt promenerande igår knäcken på mig och det känns otroligt skönt att ha sovit ut, nu hoppas jag orka med hela dagens alla äventyr.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards