Direktlänk till inlägg 31 maj 2018
Är det verkligen meningen att jag skom passagerare, ska behöva bli sittandes i över 1 timme på grund av att en jävla buss går sönder? Finns det ingen som helst planering eller kommunikation inom Västtrafik?
Politikerna vill att man ska åka mer kollektivt och låta bilen stå, men kollektivtrafiken har mage att ta ut högre och högre priser för sina biljetter. Men vad får jag för dessa pengar? Inte ett jävla skit om jag ska vara ärlig, idag blev jag sittandes på Borås Resecentrum i över 1 timme pga att man inte kunde få fram en jävla ersättningsbuss. Efter jobbet tar jag 13.02 bussen från Borås mot Alingsås och någon minsta försening kan jag köpa och acceptera.
Men att behöva sitta i närmare 1 timme i den här jävla värmen, är verkligen inte okej enligt mig. Föraren av bussen ska ha en stor applåd, då han kom 13.15 till hållplatsen för att informera om att bussen var trasig och att han försökte få tag på ersättningsbuss.
Skärpning Västtrafik!! För att ni inte har bättre beredskap, inte hjälper passagerare som fastnar på detta sätt och för att det inte finns någon som helst möjlighet att få tag på information. Jag tänkte på att ringa Västtrafiks kundtjänst, men var ganska trött, överhettad och jäkligt sur över att inte ha kommit iväg som jag skulle.
Finns det inte någon beredskap för sådana här händelser? Väl hemma blev det att surfa in på Västtrafiks hemsida och lämna in mina synpunkter på det inträffade, plus att jag lämnade in min begäran för försenings ersättning. Den lilla summa jag kommer att få ut för att jag blev över 1 timme försenad eller en ursäkt från Västtrafiks sida, räcker inte långt. Då de ändå inte gör någonting för att förbättra för oss passagerare, medan de har mage att ta ut mer och mer för att jag ska åka kollektivt.
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 | 6 |
||||
7 |
8 | 9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
|||
14 | 15 |
16 | 17 | 18 |
19 |
20 |
|||
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 | 27 |
|||
28 | 29 |
30 | 31 | ||||||
|