Alla inlägg under september 2016

Av MJ - 30 september 2016 18:57

 

Av MJ - 30 september 2016 12:09

Det har sannerligen varit en lång och stundtals väldigt intensiv jobbvecka för min del, men nu är det äntligen fredag lunch. Vilket innebär helg för min del och den här helgen blir lite längre för min del, då jag kommer att köra eftermiddags skiftet på måndag. Lite brist i kommunikationen gjorde att min arbetsförmedlare bokade in uppföljning på måndag eftermiddag, som tur så kollade jag in på kontoret innan jag gick hem för dagen.

Å andra sidan började den här dagen inte helt dumt, då vi som var på jobbet imorse fick gå på loppisen. Var loppis för allmänheten igår kväll, även för oss som jobbar om vi gått dit mellan 16.30-19 Åtminstone hade jag ärligt talat inte orkat med eftersom jag var fullständigt slutkörd igår efter jobbet, så jag passade på att kolla vad som fanns. Fyndade 5 fina vinglas för 30 kronor till min syster och det var rena turen, då hon och sambo behövde nya sådana. Sedan avslutades den här arbetsdagen och veckan med tårta, i trevligt sällskap av kollegor.
Aldrig fel att börja veckan med sovmorgon och att det räcker att jag är på jobbet först 11, kan ju inte bli bättre för min del.
Kan bara konstatera att det är underbart med helg, då den här veckan har varit intensiv på jobbet. Jag har haft fullt upp med att packa mina väskor och den här veckan har det kommit in väldigt mycket väskor. Kan bara konstatera att jag gillar att packa mina väskor, det är min nya livsuppgift på jobbet och att ha koll på lite av allting. Känns som att min nya roll på Stiftelsen Vitryssland börjar ta ordentlig form, jag är allt i allo och väsktjejen, och detta är bra uppgifter för mig. Då jag gillar att ha varierande uppgifter och greja med allt möjligt under timmarna på jobbet.

Av MJ - 29 september 2016 19:34

Önskar er alla en god natt...

Av MJ - 25 september 2016 12:47

Varför ska det vara så jäkla långtråkigt att vänta? Speciellt den sista stunden, de sista minutrarna och man kan ju inte gå någonstans. För då är ju risken stor att jag missar pappa när han väl kommer ut, men får hoppas jag slipper vänta allt för länge. 
Jag har redan långtråkigt, fast pappas plan ska landa 10 minuter tidigare och saker att pyssla med. Har även hunnit med att ta en sväng ute och kolla till bilen, tagit en burgare på Max och nu sitter jag här precis utanför bagageutlämningen där passagerare kommer ut från att ha rest klart.

Av MJ - 25 september 2016 12:12

Dagens andra kopp kaffe tar jag på Cafe Ritazza i utrikesterminalen på Landvetter, ska nämligen hämta pappa som varit en vända uppe i Haparanda. Som tur har jag laddat upp med både mobil, ipad och bok så jag absolut inte får långtråkigt medan jag väntar.
Tråkigt kommer jag garanterat inte ha medan jag väntar, men det finns en sak som stör mig allt mer. Det är barn som är otrolkgt högljudda och hörs långa stunder, förstår inte varför inte föräldrar kan ha mer koll på sina jävla ungar. Behöver hela flygplatsen höra detta specifika barn hela tiden? Har en förbannad lust att leta upp ungen och dess föräldrar, för att fråga vad problemet är och att de bör se till att ungjäveln håller tyst.

Av MJ - 23 september 2016 15:40

Efter attha varit igång med pappas garderob under förmiddagen, var det dags å bege sig till stan för att möta upp mamma. Då vi ska gå på höstmarknaden, men då jag åkte in tidigare än mamma slutar får jag roa mig på egen hand en stumd. Har redan gått runt på stan ett tag och då det plötsligt blev sämre väder, valde jag att åka buss en stund. Först blev det en sväng upp till Sjöbo och tillbaka till centrum, nu sitter jag på buss 14 på väg via Solhem till Björkängen. Detta i väntan på att mamma ska sluta och det är bra att buss 14 åker förbi både huvudentren på sjukhuset och rehabcentret.

Av MJ - 23 september 2016 12:32

Igår bestämde jag mig för att gå igenom pappas garderob, då jag tröttnat på att han inte hittar något i sin då kallade garderob. Frågade mamma igår eftermiddag om det var okej och idag på förmiddagen drog jag igång mitt nya projekt, rensa garderob.
Drog i princip ut varenda plagg jag kunde hitta och lägga det på sängen, för att så smått gå igenom allt. Blev förvånad över att min pappa hade så mycket kläder som han hade intryckt i garderoben, men inte konstigt han inte kunde hitta något... Då allt låg huller om buller, fanns absolut ingen som helst ordning bland kläderna.
Det var verkligen inte det lättaste att gå igenom allt och på söndag kommer jag garanterat få skit för detta på söndag, men det är inte mitt problem. Jag ser det som att jag gjort en god gärning och hjälpt pappa få ordning, sen blev det en hög med kläder som jag ska ta med mig till jobbet. Det ska jag nämligen packa till bättre behövande i Litauen, tänker att pappa inte behöver ha kläder som inte används. Så istället blor det att bättre behövande i ett utsatt land kan få användning och glädje av dessa kläder istället, kläder i riktigt dåligt skick blir att slänga då jag banne mig inte skickar skit till andra människor.

Av MJ - 22 september 2016 19:55

Det känns som att mitt huvud är fyllt av sockervadd och den här veckan har varit fullt av saker att göra... Så kanske är det inte så konstigt att mitt huvudet är fyllt av sockervadd, men jag ska försöka ta tag i detta nu under veckoslutet. Påbörjade inlägg som jag "råkat" glömma bort och inte publicerat, kommer att komma upp här på bloggen senast imorgon kväll med annat som jag haft för mig under veckan.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards