Alla inlägg under oktober 2022

Av MJ - 30 oktober 2022 13:30

Åka till Ullared en fredag eftermiddag direkt efter jobbet, gör man på vinst och förlust.
Som tur var det inte överfullt inne i varuhuset, men de personer som fanns där... Stundtals önskade jag att jag haft med mig en hagelbössa, megafon eller en tutta med extremt högt ljud för att folk parkerade mitt i gångarna. Eller så gick man 2-3 personer i bredd och vek inte en millimeter, för att släppa fram någon annan.
Stundtals är jag garanterat inte mycket bättre, men jag försöker se till att andra kan komma runt eller åtminstone förbi mig om jag står illa till.

Jag åkte ner utan större plan på vad jag skulle köpa, undantaget några småsaker till min systerson. Hälften av det jag betalade var pressenter till systersonen eller mina föräldrar. Hittade de sista 2 julklapparna, så nu är allt klappat och klart för i år. Hade även turen att hitta en snygg dagbokkalender för nästa år, för 50 kronor och det rena rama fyndet.

Av MJ - 26 oktober 2022 18:52

Jag vet inte vad som hänt med mig och min hjärna, men det känns som om min hjärna har stängt ner till viss del.
Har inte glömt bort er, mina bloggbesökare...
Jag har massa tankar som jag vill blogga om, men när det väl kommer till kritan så rinner det ut i sanden. Å andra sidan har de senaste veckorna varit tuffa, då jag väntar på svar som aldrig vill komma och en axel som har boxingsmatcher med värk dygnet runt.

Men det här med att vänta på besked från cheferna om att få byta arbetsplats, det kan få vem som helst att bli knäpp.
Förstår att det inte bara är att flytta medarbetare hur som helst mellan olika arbetsplatser, men någon måtta får det väl vara tycker jag.
3 veckor har gått sedan jag tog upp detta med min områdeschef första gången, hon skulle kolla på saken och återkomma till mig. Fast jag misstänker att hon har så mycket att göra, så min förfrågan om flytt till annan arbetsplats fallit i glömska.
Som tur var så mailade jag min andra chef igår med samma fråga, då jag behövde fråga om några andra saker rörande mig och min arbetstid.
Förklarade att min axel har börjat krångla och att jag fram över kan ha svårt att vara på Speed, vilket är orsaken till att jag vill byta arbetsplats.

Som det inte räcker med rena struntvädret ute och jag inte har lust att lämna sängen, så har även min axel börjat krångla ordentligt igen. Vet inte vad jag höll på med förra veckan, men det var på tok för mycket tunga lådor för att jag och min axel skulle fixa det. I vanlig ordning bet jag ihop och kämpade på, fram tills i torsdags. Slutade med att jag blev tvungen att stanna hemma på fredagen, för att jag hade sådan värk i axeln.
Så nu knaprar jag värktabletter högt och lågt, bokat tid hos fysioterapet igen och ska försöka få tag på vårdcentralen för att boka tid hos läkaren.

En av anledningarna till att jag vill byta arbetsplats, är just att jag ofta har ont i axeln eller handleden. Plus att jobbet jag har på Speed är väldigt tungt, vilket uppenbarligen inte är bra för vare sig min hand eller axel.
Saken blir ju inte bättre av att jag är kortast i gruppen, och mellan varven är det jag som får dra det tyngre lasset pga att vissa inte har alla skruvar på plats.
Finns mängder av små saker som bidragit till att jag vill byta arbetsplats och arbetsgrupp, som den sociala biten och gemenskapen.

Av MJ - 22 oktober 2022 20:02

Väldigt fin bild på min systerson, kom med posten idag och hans inbjudan till dop.
Kan en bebis på drygt 2 månader skicka inbjudningar?
XDet var min först tanke när jag tittade på kortet, snacka om härdsmälta hos mig...

Av MJ - 9 oktober 2022 18:15

Herr Triniti som nyligen fyllde 21 år, är inte van vid barn och har aldrig träffat ett spädbarn under hela sitt liv. 

Igår blev plötsligt dags för ett speciellt möte, Triniti 21 år möte William 7,5 vecka.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards