Alla inlägg under juli 2022

Av MJ - 30 juli 2022 20:34

Sjalen köptes i Gamla Linköping, i en mysig butik med väldigt mycket fina saker som jag ville ha.
Väskan fick jag i pressent, hittades av mina föräldrar när de var ute på kryssning. Väskor och sjalar har man oftast inte för mycket av, beroende på vilken typ av väsk förstårs...

Av MJ - 23 juli 2022 17:56

Braehus var stundtals så dimmigt, att man stundtals knappt man såg över E4:an och se ruinerna eller sjön bakom. 

Det blev ett besök i gamla Linköping med syster å man, för att äta god mat på Wärdshuset och sedan gå i några av butikerna. Detta i sällskap med föräldrar, syster och hennes man. 

Av MJ - 19 juli 2022 18:27

Jag ser verkligen inte fram emot att gå till jobbet imorgon eller på torsdag, med tanke på tempratur runt +30 grader...
Ska inte klaga allt för mycket, men ibland undrar jag hur världen funkar över huvud taget.

Sitta över 2 timmar och inte göra något alls, i väntan på att den försvunna container ska komma till rätt. Detta är inte första gången som jag bara sitter och väntar i brist på jobb, men som tur kan har jag mobilen, bok och grabbarna som sällskap. 

Heffaklumpen... Verkligen en söting och något jag har fått på hjärnan,det är Heffaklumpar högt och lågt mellan varven.

Av MJ - 10 juli 2022 17:36

Hur svårt kan det vara att planera tidtabeller för kollektivtrafiken?

Jag tycker det borde vara ganska lätt, man tar hjälp av dem som faktiskt är ute i trafiken och framför bussar, spårvagnar m.m som utgör kollektivtrafiken. Man skulle även använda sig av oss som är passagerare och utnyttjar kollektivtrafiken, för vi har många både bra och dåliga åsikter om hur trafiken faktiskt fungerar. 


Jag är en av många passagerare som är beroende av kollektivtrafiken, när inte det funkar så är det jag som passagerare som drabbas och inte Västtrafik eller bolagen som kör bussarna. 

Så de senaste veckorna har jag varit i full gång med att skicka in ett antal klagomål och frågor till Västtrafik, just kring det här med fungerande kollektivtrafik. Kan ju konstatera att även Västtrafiks kundtjänst har sina problem ibland med att svara, även om de som jobbar där försöker så gått de kan. 

Sagt och gjort, jag har skickat in 3 klagomål och frågor och tänker nu dela med mig av dem. 


Klagomål 1

Vi har tagit emot din synpunkt, som fått ärendenummer: [2022VT296669]
 
Ons 2022-06-29 09:20
 

Hej Mia!

Tack för att du hörde av dig till oss på Västtrafik.

Vi har tagit emot din synpunkt, ditt ärendenummer är: 2022VT296669.

Din beskrivning av ärendet:
Detta klagomål gäller både resan idag och igår, samma tid samt hållplatser. Bussen skulle komma 6.04, men kom istället mellan 6.08-6.10 till min hållplats. Vilket gör att vi kommer fram till Borås Resecentrum ca 6.23, detta gör att det är väldigt tajt för mig att hinna med buss 20 som går 6.25 från Resecentrum. Nästan alla andra chaufförer håller tiderna i appen på sekunden nästan, men inte föraren som kört idag och igår. Vore bra om föraren kunde hålla tiderna bättre, så vi passagerare inte måste stressa på resecentrum eller riskera att komma försent till jobbet. Pga att jag kom försent till resecentrum, för att era chaufförer kör så långsamt.

Vi återkommer så snart vi kan med ett svar till dig.



Med vänlig hälsning
Kundservice
0771-41 43 00


Svar från Västtrafik

Västtrafik <Kundservicesecond@vasttrafik.se>
 
Mån 2022-07-04 11:46
 

Hej Mia!

 

Tack för att du hörde av dig till oss på Västtrafik!

 

Jag vill börja med att beklaga för en sen återkoppling men ville ge dig en bekräftelse på att vi nu har tagit din synpunkt vidare till trafikföretaget som kör linje 550 på uppdrag av oss.

 

Vi uppskattar att du tog dig tid att berätta för oss vad du tycker, det hjälper oss att bli bättre.

 

Jag hoppas dina resor ska funka bättre framöver och vill önska dig en fin sommar.

 

Om du svarar på detta meddelande är det viktigt att du låter ärendenumret vara kvar i ämnesraden.

 

Med vänlig hälsning
Kundservice

 


Klagomål 2


Västtrafik <Kundservicefirst@vasttrafik.se>
 
Sön 2022-07-03 19:10
 

Hej Mia!

Tack för att du hörde av dig till oss på Västtrafik.

Vi har tagit emot din synpunkt, ditt ärendenummer är: 2022VT304329.

Din beskrivning av ärendet:
Detta är fortsättning på ärende: "Vi har tagit emot din synpunkt, som fått ärendenummer: [2022VT296669] Din beskrivning av ärendet: Detta klagomål gäller både resan idag och igår, samma tid samt hållplatser. Bussen skulle komma 6.04, men kom istället mellan 6.08-6.10 till min hållplats. Vilket gör att vi kommer fram till Borås Resecentrum ca 6.23, detta gör att det är väldigt tajt för mig att hinna med buss 20 som går 6.25 från Resecentrum. Nästan alla andra chaufförer håller tiderna i appen på sekunden nästan, men inte föraren som kört idag och igår. Vore bra om föraren kunde hålla tiderna bättre, så vi passagerare inte måste stressa på resecentrum eller riskera att komma försent till jobbet. Pga att jag kom försent till resecentrum, för att era chaufförer kör så långsamt." Hela veckan har det varit samma förare som kört bussen från Alingsås till Borås, det är inte själva framförandet eller förarens sätt jag vill klaga på. Utan det faktum att jag i flera dagar under veckan nästan missat bussen jag ska med från Resecentrum till mitt jobb, pga att bussen når Resecentrum så sent. I fredags missade jag bussen till Viared, pga 550 till Borås var sen till Resecentrum och detta gjorde att jag kom försent till mitt jobb. Ni på Västtrafik vill att man ska åka mer buss, men ni gör det omöjligt för oss som är beroende av kollektivtrafiken. Vi är många som riskerar att komma sent till jobbet pga er och era förare, hur ska ni kompensera oss? Ni kanske skulle börja betala våra löner och se till att betala för våra biljetter, då det är ni som gör att jag och många med mig inte kommer till jobbet som vi ska.

Vi återkommer så snart vi kan med ett svar till dig.

Med vänlig hälsning
Kundservice


Svar från Västtrafik

Västtrafik <Kundservicefirst@vasttrafik.se>
 
Fre 2022-07-08 10:43
 

Hej Mia,

Tack för att du hörde av dig till oss på Västtrafik.

Jag vill börja med att beklaga att vårt svar till dig har dröjt, vi strävar efter att ha korta svarstider och här har vi inte lyckats så bra som vi skulle vilja.

Tråkigt att höra att detta upprepas med Linje 550.

Jag kommer att skicka synpunkten på nytt vidare till trafikföretaget som kör linjen på vårt uppdrag. De kommer i sin tur att vidta åtgärder utifrån detta och se över hur de kan förebygga att liknande situationer uppstår.

 

Återkom gärna vid fler funderingar, önskar dig en fin dag.

 

Om du svarar på detta meddelande är det viktigt att du låter ärendenumret vara kvar i ämnesraden.

Med vänlig hälsning

Kundservice

 

Klagomål 3


Västtrafik <Kundservicefirst@vasttrafik.se>
 
Tis 2022-07-05 10:24
 

Hej Mia!

Tack för att du hörde av dig till oss på Västtrafik.

Vi har tagit emot din fråga, ditt ärendenummer är: 2022VT307236.

Din beskrivning av ärendet:
Vad är det för stolpskott som planerat sommar tidtabellen för linje 20? Bussen som i vanliga fall går 6.20 är alltid full och folk får stå upp, samma på bussen som går 6.30 Istället ersätter ni 2 bussar med 1 och trycker in ännu fler människor på ännu mindre yta. Till råga på allt så kom inte bussen 6.25 som den skulle, utan istället 6.40 Då skulle även fler människor med bussen, och vi som åker med 6.25 bussen blev sena till jobbet. Vem är ansvarig om det skulle hända något? Är ni villiga att ta fullt ansvar uti fall att något händer, nu när ni minskat antalet bussar och det fortfarande är samma mängd människor som åker?

Vi återkommer så snart vi kan med ett svar till dig.

Med vänlig hälsning
Kundservice

 

Svar från Västtrafik


Västtrafik <Kundservicesecond@vasttrafik.se>
 
Fre 2022-07-08 07:21
 

Hej Mia!

 

Tack för att du hörde av dig till oss angående dina synpunkter på sommartrafiken med buss 20.

Jag beklagar att du uppelever resorna så pass försämrade!

 

Jag vill ta vidare dina synpunkter till ansvariga.

Vill du återkomma med kompleterande information gällande vilken sträcka du reser med bussen när du upplever den såhär full?

 

Du får gärna också förtydliga datum, tid och vilken hållplats du s

 

Med vänlig hälsning

Kundservice

 

Jag kan inte klaga på Västtrafiks kundtjänst, för jag har fått bra svar och förhoppningsvis kan det ske förbättringar i kollektivtrafiken, 

inte bara i och runt Borås utan i hela regionen. Det hjälper inte att sitta å klaga för sig själv och med sina kompisar, om det sker inget om ni inte hör av er till 

Västtrafik. 

Av MJ - 8 juli 2022 19:26

På sistone har det varit mycket, tills jag orkar blogga så får ni ett bokstips...
Kan starkt rekomendera denna bok, trots att jag påbörjade läsningen så sent som igår eftermiddag.

Av MJ - 3 juli 2022 19:18

Jag vet inte vad det tagit åt Västtrafik, bolagen som sköter busstrafiken eller förarna som är ute och kör bussarna. Men den här veckan har det varit något alldeles extra, speciellt med första bussen mellan Alingsås och Borås på morgonen.

Detta är fortsättning på ärende:
"Vi har tagit emot din synpunkt, som fått ärendenummer: [2022VT296669]

Din beskrivning av ärendet:
Detta klagomål gäller både resan idag och igår, samma tid samt hållplatser. Bussen skulle komma 6.04, men kom istället mellan 6.08-6.10 till min hållplats. Vilket gör att vi kommer fram till Borås Resecentrum ca 6.23, detta gör att det är väldigt tajt för mig att hinna med buss 20 som går 6.25 från Resecentrum. Nästan alla andra chaufförer håller tiderna i appen på sekunden nästan, men inte föraren som kört idag och igår. Vore bra om föraren kunde hålla tiderna bättre, så vi passagerare inte måste stressa på resecentrum eller riskera att komma försent till jobbet. Pga att jag kom försent till resecentrum, för att era chaufförer kör så långsamt."

Hela veckan har det varit samma förare som kört bussen från Alingsås till Borås, det är inte själva framförandet eller förarens sätt jag vill klaga på.
Utan det faktum att jag i flera dagar under veckan nästan missat bussen jag ska med från Resecentrum till mitt jobb, pga att bussen når Resecentrum så sent.
I fredags missade jag bussen till Viared, pga 550 till Borås var sen till Resecentrum och detta gjorde att jag kom försent till mitt jobb.

Ni på Västtrafik vill att man ska åka mer buss, men ni gör det omöjligt för oss som är beroende av kollektivtrafiken.
Vi är många som riskerar att komma sent till jobbet pga er och era förare, hur ska ni kompensera oss?
Ni kanske skulle börja betala våra löner och se till att betala för våra biljetter, då det är ni som gör att jag och många med mig inte kommer till jobbet som vi ska.

Blir intressant ånse framöver, om det sker någon förändring eller om jag ska fortsätta klaga. I värsta fall får jag skriva till Borås Tidning, den som lever får se...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards