Alla inlägg under augusti 2023

Av MJ - 30 augusti 2023 14:29

Vädret är inte det bästa här i Helsingfors, men vad sjuttons gubbar gör det.
Mina fötter värker, efter lång promenad med pappa i centrala Helsingfors. Första stopp blev i den rysk ortodoxa katefralen, eftersom jag aldrig haft chansen att få se den inne. Detta var verkligen en upplevelse, i relation till läget i omvärlden och eftersom jag haft turen att besöka Sankt Petersburg.

Det blev att gå väldigt mycket här i Helsingfors, sammanlagt var vi ute i drygt 2,5 timme. Det blev att besöka flera olika butiker med mycket fina saker, som jag önskat att jag hade råd att handla.
Innan det var dags att återvända till färjan, så blev det ett pit stop i Saluhallen för en obligatorisk fika.
Nu sitter jag här i Old Port Pub och återhämtar mig, efter ett välbehövligt besök i bubbelpoolen och bastu, på däck 12 och Sun Flower Oasis.
Jag får återkomma senare under eftermiddagen eller kvällen, vilket nu det blir.

Av MJ - 30 augusti 2023 05:52

Finlandsfärja tidigt på morgonen, några enstaka passagerare och personal. Det här är definitivt bästa stunden, bortsett från frukosten på Finlandsfärjan.

Trots lång dag och en öm bakdel, blev det att kolla på Action Street.och deras uppträdande på Promenad. Danstrupp från Ukraina, som var helt fantastiska pch fräcka kostymer.

Av MJ - 16 augusti 2023 14:57

Av MJ - 4 augusti 2023 08:45

Min hjärna är fullständigt mos eller något som liknar gegga, det är som att kroppen för tillfället går på autopilot.

Det är inte ofta folk ringer mig, de enstaka tillfällen någon ringer är det nästan alltid driftledare eller enstaka gång chefen eller någon mina teamledare.
I onsdags var det Borås Bedömningsteam och frågade om jag kunde komma komma dagen efter, för att träffa deras läkare. Väl på plats blev det att först träffa läkaren och vips, så hade jag turen att få träffa psykologen.
Utlåtandet från psykologen hoppas jag, ska hjälpa min läkare skriva ett bra intyg till Försäkringskassan gällande sjukersättning.
Ska äntligen få min axel/handled undersökt, se funktions- och aktivitetsförmåga och det är på Arbetsförmedlingens begäran. Får se när jag får tid till arbetsteruapeten, för att få utlåtande av min hand och handled.

Först var hjärna som potatismos, efter besöket psykologen och kroppen fick sig en omgång då jag promenerade upp till Kristineberg från centrum.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards