Alla inlägg under mars 2022

Av MJ - 29 mars 2022 12:38

Måste vara något speciellt mes Ikea, oavsett vilket varuhus i landet man än besöker.
Eftersom jag med föräldrar skulle hälsa på syster med man i Linköping, passade vi besöka Ikea samt några andra butiker inne i Ikano huset.
Sedan blev det matpaus på Grab & Bite (bild nedan) och det inte en sekund försent, å jag blev fullständigt frälst i deras mat.

Eko stormarknad i Linköping var verkligen en upplevelse i sig, betydligt större än butiken Borås och mer produkter.
Jag minns knappt rundan inne i butiken, utan det fruktansvärda kaos som rådde ute på parkeringen utanför butiken. Parkeringsplatsen var verkligen dåligt planerad, bara en in- och utfart. Lägg till alla idioter som inte kan köra bil och absolut inte hur man parkerar, folk var sådana IDIOTER att de parkerade på gatan där man skulle köra. 

Så ni kan säkert föreställa er kaoset, plus att Eko Syormarknad haft premiär öppet ett par dagar tidigare. 

Av MJ - 27 mars 2022 17:54

men hemma bäst.
Hälsa på syster med man och katter är alltid trevligt, fast det är alltid lika skönt att komma hem igen. Speciellt när välkommskomitten herr Triniti, sitter i sin korg och jammar för fulla hus när jag kommer in genom ytterdörren.

Av MJ - 23 mars 2022 15:38

På sista tiden har tiden bara flutit på, nästan så att jag knappt vetat vad det är för dag. Men förhoppningsvis blir det snart ändring på det, för imorgon har jag möte med samordnaren på Samhall. Möte är inbokat imorgon förmiddag, som tur slipper jag ställa klockan allt för tidigt.
Har de sista dagarna "tränat" på att gå upp tidigt, när jag snart ska komma igång med arbetsträningen igen.
Blir intressant få höra om vad för arbetsplatser som kan tänkas ta emot mig, och ha mig som arbetstränare under en tid. Å ena sidan är jag supernervös och vet inte hur detta ska gå, samtidigt som jag verkligen ser fram emot att komma ut på arbetsmarknaden igen.
Äntligen börjar saker och ting hända, speciellt när man minst anar det.

Var förvånad över allt folk som var igång redan efter 7 imorse, men jag var glad över att Cafe Orion var öppet tidigt och jag kunde ta en snabbfika innan besöket hos barnmorskan.
Hade tid inbokad redan 8.00, vilket var väldigt skönt. För det blev en promenad till Heimdal (barnmorskemott.) och efter det en promenad till Resecentrum över ett väldigt lugnt Stora Torget i Borås.
Nu har jag åtminstone fått min p-stav bytt och det är verkligen inte lätt att vara tjej alla gånger, men nu ska det nog vända till det bättre.

Av MJ - 20 mars 2022 01:53

Av MJ - 13 mars 2022 19:18

Vissa dagar har varit riktig långsamma, andra dagar har det varit som om hjärnan trasslat till sig.
I början av veckan blev det att omboka alla inplanerade saker, till senare och det för att jag även den här veckan har varit otroligt trött. Det är som om hjärnan har hängt upp sig på att vara trasslig, precis som garnnystanet på min fotpall.

Av MJ - 8 mars 2022 12:11

Imorse var jag i kvalet och valet, om att bege mig till stan eller ej. Men till sist blev det ändå att åka in, för annars skulle jag garanterat ångra mig senare under eftermiddagen/kvällen.
Å andra sidan vet jag inte hur morgondagen blir, så bäst att göra alla ärenden en dag som denna när solen skiner och det verkligen känns som vår.

Är äntligen igång med att läsa de 200 sista sidorna i Box, blir intressant å se hur det hela slutar. Sedan blir det att invänta fortsättningen Kult, som jag har reserverat på biblioteket.
Tur att jag inte köpa alla böcker som jag någon gång vill läsa, för isf skulle jag definitivt inte har några pengar kvar. De fåtal gånger jag köper böcker är oftast i second hand-butiker eller helst på rea, skulle det vara bok jag måste ha så köper jag den när titeln kommer ut på marknaden.

Förutom att jag åkte in till stan och biblioteket, blev det att springa ärenden som att hämta paket och sedan självklart besök här på Café Viskan.
För mig är dessa besök räddningen från att bli fullständigt galen eller liknande, eftersom jag fortfarande inte fått besked ang arbetsträning. Det blir att skicka iväg ett mail och hoppas få besked snart. 

Av MJ - 7 mars 2022 15:40

Vissa dagar är det underbart, att bara vara hemma och slöa framför tv:n eller försöka sova boet dagen.
Å andra dagar är det väldigt skönt att komma ut, åka in till stan (eftersom jag bor på landet) och se/träffa människor.
Jag hade en tid hos naprapaten och det var verkligen på tiden, för min rygg har varit riktig jobbig den senaste tiden. Fast inga problem verkar vara för svåra för naprapaten Erik, då han alltid kunnat hjälpa mig vid olika tillfällen.

Äntligen har vi fått en ny spegel till korsningen, efter en olycka och nu får jag hoppas att skylten fixas iordning snart. Fast vem vet hur det går med den saken, med tanke på vilken fart Trafikverket gör saker i.

Av MJ - 4 mars 2022 18:54

Plötsligt händer det och jag har börjat se lite ljus i mörkret, äntligen svarade handläggaren från Arbetsförmedlingen.
För att jag ska hitta vart min arbetsförmåga ligger/finns, samt vad för anpassningar jag kan tänkas behöva så blir det att arbetsträna hos Samall. Jag var i början av februari på möte hos samordnare på Samhall, än så länge har jag inte hört något.
Blir att skicka iväg ett mail till denna person och fråga hur det går,

Har även hunnit med att faktiskt söka ett lagerjobb uppe i Viared, får se hur det blir med den saken. Det är värt ett försök och se vad för jobb jag kan tänkas hitta på arbetsmarknaden.
Kan ju inte bara gå hemma och rulla tummarna utan att göra något, så varför inte söka några jobb och se vad mitt cv/personliga brev räcker till. 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards