Alla inlägg under augusti 2020

Av MJ - 30 augusti 2020 15:00

20 år sedan sist och jag känner mig plötsligt gammal, trots att jag bara är halvvägs till pension och mer än halva livet framför mig.

Räknade imorse ut att det var mer än 20 år sedan, om inte mer sedan jag var ute på Torpa Stenhus med skolan på besök.
Kunde konstatera att det hänt mycket inne i detta stenhus, och renoveringarna var verkligen till det bättre.
Torpa Stenhus är verkligen värd ett besök.

Av MJ - 27 augusti 2020 20:09

Sjuttons gubbar, varför ska allt hända på en och samma dag?
Först ringer vårdcentralen och behöver boka om läkarbesöket jag har inplanerat på måndag eftermiddag, pust och stön. Ny tid att träffa läkaren fick jag, som tur är och den ganska snart. Istället för den 24/8 blev det den 1/9, förhoppningsvis kan jag få hjälp och behandling mot mina värmeproblem. Som tur är så fick jag för en tid sedan brev hem från Aleris Göteborg, gynekologundersökningen jag behövde göra och det visade sig att alla mina värden var normala. Så nu är det bara bita ihop, kämpa på och förhoppningsvis kan läkaren på vårdcentralen hjälpa mig på något sätt. 
40 minuter innan jag ska hem kommer min arbetsledaren med information, visade sig att jag fått en ny handläggare på Arbetsföemedlingen. Som tur är så träffade jag denna person, när jag skulle börja på Compass för drygt 1 år sedan.
Ny handläggare var inte hela världen, men när uppföljningsmöte med både Arbetsförmedling och Försäkringskassan var bokad till kommande onsdag 13.00 fick jag nog.

På onsdag ska jag Äntligen till tandläkaren igen, nu för art fixa rotfyllning nummer 1 av 2. Saken var den att jag varit tvungen att flytta fram detta besök pga jag varit förkyld, samt andra orsaker och därför vägrade jag flytta på tandläkartiden.
Vill man ha telefonmöte med mig på eftermiddagen, får man snällt vara beredd på att kanske behöva flytta samtalet. Så det blev för arbetsledare att få förmedlare att boka om mötet och så var det fixat, packat och klart.
Mitt liv är verkligen underbart, så otroligt spännande vissa dagar och andra så extremt tråkiga. Samtidigt skulle jag inte vilja byta ut mitt liv mot någon annans, hur skulle det sluta?

Av MJ - 23 augusti 2020 20:05

Äntligen är det söndag kväll och ny vecka bakom hörnet, ser verkligen fram emot en ny vecka.
Hur många lingon finns det i världen?
Denna fråga har jag ställt mig hela helgen och det flera gånger om, både idag och igår.
Jag har suttit sedan igår morse och rensat litervis med lingon, 3-4 liter har denna helg åkt in i frysen.
Äntligen börjar jag se slutet på denna säsong av lingon rensningen, och alla timmar vid köksbordet har satt sina spår. Så nu tar jag kväll och varvar ner inför kommande vecka.

Av MJ - 16 augusti 2020 19:58

Det finns trots allt lite ljus i mörkret, eller i mitt fall svalka i värmen...
Jag får helt enkelt hålla mig i skuggan och helst där det fläktar en aning, så att skuggan känns ännu skönare trots tempraturer upp mot +30 grader. 

Som tur är så finns det spännande böcker, vilket gör att jag överlever. 

Av MJ - 16 augusti 2020 19:53

Varje dag känna det som om jag ska smälta eller avdunsta, så fort jag ska göra någonting över huvudtaget. 

Trots värmen och kraftlösheten, kämpar jag på och rensar både hallon och lingon som finns i mängder.

Av MJ - 9 augusti 2020 18:27

Återigen bar det av till Linköping för besök hos syster med sambo, för att fixa med deras terass.

Det var bara att lasta släppet igen med virke och andra saker, alltid är det något som behöver fixas. Som tur är det bara terassen och inget större projekt som hus eller liknande. 

Å andra sidan brukar saker och ting kunna bli ännu bättre, när man gör om och kan fixa till de små detaljerna.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards