Alla inlägg under januari 2023

Av MJ - 27 januari 2023 19:56

Sjuttons gubbar vilken seg vecka, stundtals har jag suttit på rumpan mer än vad jag faktiskt kollat runt efter wll papp att tömma. 

Min uppgift under veckan är att se till att well pappen tömms runt om på lagret, gillar den här uppgiften då jag går runt i mitt tempo och efter egen vilja.
Fast den här veckan är det extremt lugnt på lagret, både med personal över lag och well papp för mig att tömma. Vilket leder till att jag långa stunder inte har något att göra, då blir det att träna rumpmusklerna på en stol.
Som tur är så har jag alltid bok med mig, för att slippa ha tråkigt och samtidigt får jag chansen att läsa en hel del.

Fick sms från chefen igår och jag höll nästan på att falla baklänges, visste direkt vad chefen ville.

"Hej Mia,
Imorgon behöver jag att du startar på Speed.


/Chefen"

Erkänner att jag känner mig uppskattad, då jag måste sköt mig bra och gjort ett bra jobb för att få sms som detta. Jag var på Speed i måndags och knappt kom upp ur sängen i tisdags, så fick det räcka med gästspel på Speed.
Svarade chefen att jag inte fixade Speed, då jag har problem med min axel och den har krånglat hela veckan.

Känner att jag har gjort min beskärda del med att ställa upp och slita, när det behövts folk i den gruppen.
Fansiken på tiden att jag börjar ta det lugnt och inte sliter ut mig själv, kan ju inte alltid ställa upp och hjälpa till över allt.
Visst har det varit slitsamt att det varit väldigt öite å göra, men jag ska inte klaga allt för mycket.
Skönt att det äntligen är fredag, solen skiner, bjöds på bullar och det gjorde verkligen den här dagen lite bättre.

Av MJ - 20 januari 2023 15:08

Ena stunden är det rally upp och ner i trappan som gäller, nästa stund är det möte i hallen. Eller tassfight över vem som bestämmer och tuffast i huset.
Inte lätt att heta Skrållan (svart) och Zelda (liten och flerfärgad).

Av MJ - 17 januari 2023 10:59

Att gå över 30 000 steg tar verkligen på krafterna, speciellt på mina fötter och knän. Det är verkligen inte lätt att ta hand om all well papp ensam under förmiddagen, men jag bet ihop och fick jobbet gjort.
Tur för mig så är kollegan på plats och jag passar på att ta en paus, för att vila fötterna en stund.

Ena dagen är det hur mycket well papp som helst överallt, som ska tömmas och idag är det verkligen lugnt. Rena berg och dalbanan med mängden jobb, får vara glad över dessa pauser som uppstår. 

Av MJ - 5 januari 2023 17:23

Förra veckan var slitsam, när jag och kollegan ensamma skulle tömma 2 containrar om dagen.
Drabbades av träningsvärk på ställen, där jag absolut inte förväntade mig att träningsvärken skulle slå till.
Ska inte klaga allt för mycket, för det visade sig att den hör veckan blev tuffare med fler väldigt jobbiga lådor.

Samt chefer som uppenbarligen inte kan planera eller ha någon som helst framförhållning,
Min arbetsgrupp har det tyngsta jobbet på hela Samhall, men det är ändå vi som får åka och hjälpa till på andra arbetsplatser när det fattas folk.
Helt plötsligt från ingenstans igår, fick jag och kollegorna veta att vårt jobb på Speed var inställt. Detta för att vi "behövde" hjälpa till borta på Stena, där det uppenbarligen saknades folk eller vad nu ursäkten var.
Dålig planering, enligt min mening, om man inte kan planera och se till att ha bemaning för jobbet man ska utföra på en arbetsplats. Och istället rör man om i grytan utan någon framförhållning eller omtanke för sin personal...
Som sagt så har grabbarna och jag haft 3 tuffa dagar, med 3 tuffa containrar om dagen och jag har haft redigt ont i kroppen. Var det inte min axel jag känt av, så har det varit både min rygg och knä som krånglat.

För min del blev det att stanna hemma med redigt ont i ryggen och en förkylning, som börjat bråka med mig igen. Jag som hoppats på att förkylningen skulle blrja släppa greppet om mig, men där tog jag allt fel.
Dagen har jag sovit mig igen, varit uppe korta stunder för att ta mina mediciner och då i mig frukost. Som tur har en av katterna kommit och väckt mig, med ett par timmars mellanrum

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards