Alla inlägg under december 2019

Av MJ - 31 december 2019 18:31

Jag hoppas er alla det bästa och att ni får en trevlig kväll, oavsett vad ni kommer att ha för er.
Själv ska jag bara ta det lugnt resten av kvällen, läsa så mycket som jag bara orkar innan det är dags att sova. Kanske blir det så att jag blir uppe tills imorgon och gör katten sällskap i natt, då herr Triniti verkligen inte gillar fyrverkerier eller smällare. Får helt enkelt hoppas att det blir en lugn kväll/natt här i grannskspet, med tanke på djurens bästs.
Gott nytt år!

Av MJ - 27 december 2019 18:39

Det är bäst att vara uppfinningsrik ibland och det är verkligen min syster, ibland glömmer man bort saker och ting.
Då passar det perfekt att rimma ihop något om klappen som ska ges, och det var ett bidrag för mitt besök i varuhuset Gekås idag. Jag behövde inte få ett plastkort med 100-lapar på, fick ett roligt rim i brev och i måndaga fick jag "shoppingbidraget".
Shoppimgbidraget från min syster gjorde att jag idag kunde shoppa loss ordentligt i Gekås, det blev några onödiga saker köpta. Å ena sidan är det skönt att slippa springa runt i Borås i flera affärer, för att köpa samma antal produkter för antagligen högre pris...
Sammanlagt spenderade jag strax över 1400 kronor, inte farligt med tanke på att jag inte köpte massa skräp.

Av MJ - 24 december 2019 17:54

Av MJ - 23 december 2019 14:52

Kommunikation är allt och ingenting, oavsett vad det gäller men uppenbenbarligen finns det unsantag och min afbetsplats är ett stort undantag.
Förra veckan hette det att arbetstiden idag och på fredag är till 12.00, för de som jobbar till efter lunch.
Någonstans hade information om att vi slutade 11.00 istället, för tidigare sagt 12.00 inte nått fram till alla. Detta får jag reda på ca 10.50 och inte en jävla chans att jag hinner med min buss som går 11.02 från Resecentrum.
Är det konstigt om jag blir sur och smått förbannad? Vart är kommunikationen och att informera samtliga?
Jag är en person som behöver få veta vilken tid som gäller, så jag hinner med min buss eller så jag kan planera stt bli kvar i stam för att fixa mes ärenden.

I förra veckan var jag tvungen att prata med min handläggare om en känslig sak, nämligen personlig hygien och ofräsch doft. Då det finns en person på arbetsplatsen som luktar något fruktansvärt illa, och det går inte sitta långa stunder i närheten av vederbörande utan att man plötsligt vill börja spy. 

Så jag tog upp detta på handledarens kontor och denna lovade att ta upp saken med vederbörande inom några dagar, men samytiskt så kändes handledarens ord tillgjorda och som han inte ville ta upp saken. Återstår att se hur det blir med saker och ting. 
Jag må kunna ta upp många saker och ämnen med olika människor, men detta är en sak som jag inte kan ta upp med vem som helst. Speciellt inte om jag inte känner personen ordentligt, men blir det nödvändigt får jag ta upp saker och ting personligen med personen ifråga.

Av MJ - 21 december 2019 20:17

Spelar det någon roll när man faktiskt firar jul? Ta mig som exempel, för mig handlar julen om maten med familjen, byta några julklappar och bara umgås.
I år blev det så att jag och familjen har "mini julafton" idag här hos mig, då min syster med sambo kom ner från Linköping. Förra året var vi uppe i Linköping på julafton, går utmärkt att växla plats mellan åren. 

Men suck för att få allt i ordning, maten in ugnen och allt skule städas till perfektion eler näst intill.
Nu är det så skönt att bara luta mig tillbaka i en fotölj, med fötterma på fotpallen och jag kan somna när som helst. För jag är så jäkla trött efter en lång dag på bensn och hela kroppen bara värker. Som tur är det sovmorgon aom gäller imorgon.

Av MJ - 18 december 2019 16:01

Av MJ - 18 december 2019 14:43

Det har redan gått 1 vecka sedan jag skrev något här på bloggen, insåg jag nyss fick ett sms från Ge Blod. 1 vecka sedan var jag och lämnade blod uppe på sjukhuset, och efter det vet jag inte var dagarna har tagit vägen.
Allt och ingenting har gått om vartannat, det är knappt att jg håller isär dagarna längre...
Bara konstatera att jag behöver vara ledig i ett par dagar och ta det lugnt, inte göra mer än att fixa med mat, tvätt och tv-tittande.

För ca 2 veckor sedan var jag på vådcentralen för kontroller och skulle bli remiterad till olika ställen.
Plus att jag fick skicka en egenremiss till Öron- näsa- och halsmottagningen, då jag har problem med min näsa och näsblod. Förhoppningsvis kan läkaren på sjukhuset hjälpa mig och min krånglande näsa.
Det blir intressant att se när, under första hälften av nästa år jag får tider på de olika mottagningarna och hur de kan komma att hjälpa mig.

Av MJ - 12 december 2019 15:15

Snöblandat regn som blåste från sidan, 3-5 m slask och jag skulle iväg tidigt till bussen för att vara hos sjukgymnasten 8.15

Den senaste tiden har jag haft i höger överarm och speciellt vid belastning, samt vissa rörelser. Så därför tänkte jag börja med sjukgymnast/fysioterapet, för att se om denna kunde hjälpa mig. Hade turen att få td som igår morse hos samma sjukgymnast, som jag träffade i sommras för min häl och axel.
Jag hade mina misstankar att smärtan i överarmen kunde ha med muakelfästet i axel att göra, då smärtan inte var konstant.

Redo att fortsätta öva och träna axeln, var det bara för mig att bege mig mot sjukhuset och Blodcentralen. 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards