Alla inlägg under december 2021

Av MJ - 29 december 2021 10:38

Nu är det något som liknar vardagar och jag tog mig själv en vända, för att göra besök på Citypraktiken och få massage.
Spända axlar och nacke, eller en stel och öm rygg är inget som man ska gå länge med, för det blir bara värre för en själv.
Jag har i alla år bara passerat det här stället, men före jul gjorde jag slag i saken och bokade in mig på massage. Inte en sekund för sent, kan skarpt rekomendera Citypraktiken i Borås.
Jag hade tid hos en trevlig tjej som heter Laura och kunde verkligen massera, hittade varenda liten knut som gick att hitta i min rygg och nacke. Skulle inte förvåna mig om jag har träningsvärk i ett par dagar...

Av MJ - 26 december 2021 17:53

Det vore skönt om allt bara kunde återgå till vardagen igen och jag rullar tummrna här hemma, jag saknar den vanliga och trista vardagen. Blir lite bättre under veckan som kommer och det avslutas med nyår och besök i Linköping, hos systern och det blir trevligt.
Jul i all ära, det enda viktiga för mig numera är maten och se sista avsnittet av årets julkalender. En hederlig jul med Knyckertz, sista avsnittet tog verkligen priset och fick mig att nästsn hoppa ur fotöljen. Verkligen överrskande avslutning och helt oväntad... Så det har verkligen SVT lyckats bra med.

Helgen har jag ägnat att sticka och avsluta några sjalar, samt planera för nya sjalar som jag ska sticka framöver.

Av MJ - 19 december 2021 20:42

Herr Triniti kan få för sig precis vad som helst, klättra upp på köksbordet fast jag sitter precis jämte.
Eller så drar han igång med sina opera och det är i klass med Pavaroti (opera stjärnan), vilket kan skrämma slag på vem som helst.

Av MJ - 17 december 2021 10:11

Vissa dagar har varit så långa, klokan har knappt rört på sig. Men så kollar jag ut genom köksfönstret...

Piff och Puff är på besök, så roligt att se dem igen.

Av MJ - 9 december 2021 12:17

Jag vet inte vad det har flugit i mig, men de sista dagarna har jag varit extremt sega och hopplösa. Det blir inte bättre av att jag går hemma och drar fötterna efter mig, men det ska upenbarligen bli ändring på.
Fick i tisdags eftermiddag besked om att jag har en ny handläggare på Arbetsförmedlingen, vilket känns riktigt bra. Jag får chansen att komma igång med att arbetsträna på Samhall under en tid, för att visa vad jag går för och vad jag kan tänkas behöva hjälp med. Ser fram emot att komma igång med arbetsträning igen, senare har jag fortfarande chansen till utvecklingstjänst hos Samhall. Plötsligt och när man minst anar det, så börjar saker å ting hända runt en.
Igår hade jag även telefonmöte med min socialsekreterare, var trött på att bara sitta hemma och vips blev det tidig avfärd till stan och biblioteket. Kände inte för att sitta hemma och vänta på att telefonen skulle ringa, för att sedan skynda iväg till bussen och göra ärenden till biblioteket. 

Så det blev lite annorlunda dag för mig igår, samtidigt som det gav mig energi. 

Av MJ - 7 december 2021 11:28

Ensam kan jag inte rädda hela världen, men som blodgivare kan jag alltid hjälpa en annan människa

Av MJ - 6 december 2021 14:47

Jag kanske varit sysslolös för länge, eller så har jag något skit i kroppen som vägrar släppa och det trots att jag inte känner mig sjuk. Å andra sidan så är det inte så himla lätt att veta nu för tiden, om man är sjuk eller frisk eftersom man kan vara helt symtomfri.
Den senaste tiden blir det att ta varje dag som den kommer och försöka få något gjort, om så bara få en enda sak gjord som att starta diskmaskinen eller tvättmaskinen.
Fast idag har varit en riktigt seg måndag, halva dagen har gått till att sova och åter sova. Fattar inte att jag kan sova så extremt mycket, men i perioder är det bara som att tröttheten slår ut mig.

Men som tur är det en ny dag imorgon, då hoppas jag ha mer ork och jag behöver fixa med saker i stan.

Av MJ - 2 december 2021 15:51

Ibland får man sig en chock bara genom att titta ut genom köksfönstret, herr Triniti skulle även ut och jaga iväg inräktaren.
Fåglar och ekorrar bryr sig katten inte direkt om, men allt annat ska uppenbarligen inte befinna sig på hans "mark" (tomten).

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards