Alla inlägg under augusti 2021

Av MJ - 27 augusti 2021 17:20

Jag är inte en person som skulle klara av att vara långledig, utan att ha något som helst inplanerat.
Har äntligen haft min lediga vecka och det har varit riktigt skönt, att slippa gå upp tiigt varje dag och bege sig till jobbet. Samtidigt som jag faktiskt är glad över att ha en arbetsplats att vara på och vara del av.
Det har varit sovmorgon i princip varje dag, bortsett från idag då jag skulle in å handla lite inför helgen.

Skönt att för ovanlighetens skull slippa släppa chips, läsk och annat på en buss för att sedan behöva gå en bra bit hem.

Är äntligen fullt vaccinerad mot Covid-19, dos 2 fick jag redan i måndags runt lunch. Har inte haft några större biverkningar av andra dosen och förhoppningsvis klarar jag mig. Skönt att fått den här biten överstökad, nu är det bara sakta och säkert återgå mot lite mer normal vardag. 

Har även hunnit med att vara på fotvård och luncha på Cafe Viskan, en välbehövlig paus från att bara vara hemma. 

Av MJ - 25 augusti 2021 18:24

De senaste dagarna har jag bara haft lingon på hjärnan, förutom i måndags då jag ledigt från skogen och åkte in till stan. Det vadags för mig att få dos 2 av vaccinet mot Covid-19, så nu har jag fått det avklarat samt massa frisk luft ute i skogen.
Jag har äntligen ledigt och det känns tiktigt skönt, sovmorgon varje dag och inte många måsten. Men att plocka lingon tar på krafterna, även om det känns riktigt bra. Plus att jag kan få mig ett gott skratt, när jag upptäcker "blåmärken" på benen av mosade blåbär...

[Bild]

Av MJ - 21 augusti 2021 20:03

Var verkligen på tiden att jag tar en ledig vecka nu, den sista tiden har jag varit extremt trött.
Bästan så att jag funderat över om jag kanske vore utbränd igen eller inte, å andra sidan har det varit väldigt mycket de senaste månaderna. De sista veckorna har jag gått runt som en zombie eller liknande, inte vetat vilken dag det är osv.
Glömt att uppdatera saker här på bloggen, till och med glömt att ladda min platta. Snacka om att vara trött i huvudet, men nu är jag äntligen ledig i 1 vecka och bara 2 måsten kommande vecka. Fast mer om de sakerna får komma framöver, nu blir det att inta sängläge och sova rätt igenom natten.

Av MJ - 19 augusti 2021 13:30

Efter att ha en sådan där dag då allt bara snurrar i huvudet, är det skönt att gå ut i skogen och plocka lingon.
Snacka om träningsvärk jag fick efter gårdagens vända efter lingon, det är knappt att jag kom upp ur sängen på morgonen.

Allt gör ont utav bara tusan, men så är det ibland näR man ska känna att man är i livet. 

Av MJ - 14 augusti 2021 19:55

Jag gillar att vara tidig, oavsett om det är till jobbet, läkarbesök osv... Men i veckan lyckades jag med det nästan omöjliga för att vara mig, nämligen att vara 24 timmar för tidig till besöket hos min läkare.
Jag hade fått för mig att jag skulle vara på vårdcentralen på onsdag 8.45, så på tisdagen säger jag till på jobbet att dagen efter blir jag sen pga av besök på vårdcentralen. Men det visade sig att jag tagit fel på dagarna, men som tur var jag för tidig och inte missat läkarbesöket, fast jag måste erkänna att det kändes konstigt att vara så fel ute. 

Jaja, hellre är jag för tidig till mitt läkarbesök. Kanske visar detta att jag är i behov av ledighet osv, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge...

Av MJ - 14 augusti 2021 19:51

Jag känner mig nöjd varje gång jag varit på Blodcentralen och lämnat blod. Men det är först när jag får ett speciellt sms som jag känner mig extra stolt över att vara blodgivare, nämligen smset i bilden nedan...

Av MJ - 4 augusti 2021 20:16

Av MJ - 4 augusti 2021 20:15

Jag har inte glömt bort er besökare eller bloggen, men den senaste tiden har jag inte direkt haft mycket ork till övers.
Inte bara jag som är trött jämt å ständigt, även herr Triniti sover väldigt mycket. Fast han är gammal och nästan 20 år, så han får ta och sova.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards