Alla inlägg under juni 2024

Av MJ - Måndag 10 juni 17:42

Det blev att ge sig ut på Stockholms gator redan före 8 idag, för att pappa och jag skulle hinna med så mycket som möjligt under förmiddagen.
Promenaden började med Drottninggatan till regeringskvarteren, över till Gamla Stan och förbi Slottet. För att sedan fortsätta promenaden vidare mot Djurgården och Vasamuseet, för att sist besöka Skansen och Skansen Akvariet. Efter att ha promenerat inne på Skansen Akvariet och sett massa olika djur, blev det spårvagnen tillbaka till T-centralen och hotellet. Väl på hotellet blev det en välbehövlig paus, eftersom jag hade förbaskat ont i fötterna. Samt lite värktabletter för att orka med resten av eftermiddagen, plus lunch på PizzaHut i Hötorgshallen. 

Av MJ - Måndag 10 juni 06:17

God morgon världen, jag önskar er alla en bra dag.

Jag vet inte vad det tog åt mig igår kväll, hur mycket jag än försökte så gick det inte att somna. Fast några timmar lyckades jag sova, innan jag vaknade allt för tidigt vid 4. Det var bara för mig att gå upp ur sängen och fundera över allt som ska hända idag.
Det blev att ta en tidig morgonpromenad med pappa, ett väldigt lugnt Stockholm. Vi gick till Sveagatan och kollade på vilken plats Olof Palme sköts.
Det är inte roligt att Palme sköts till döds, men jag är glad över att besökt och sett vart denna historiska händelse skedde. Mo

Av MJ - Måndag 10 juni 05:54

Av MJ - Söndag 9 juni 18:38

[Bild]

Det är lite lobbyhäng för min del, så här på söndag kväll. Aldrig varit med om att bilköerna börjat i Södertälje och fortsatt ända in till Stockholm, stundtals gick det i 30-40 km i timmen.
Men till sist kom vi fram till Cityterminalen, å vilken lättnad det var att kliva av bussen och få gå till hotellet vid Hötorget. 

Efter en kort paus på hotellrummet, blev det middag på McDonalds för att sedan ta rn promenad på Drottninggatan och bort till Sergelstorg. 

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av MJ - Söndag 9 juni 13:06

Av MJ - Måndag 3 juni 19:30

Semester, efter ett par veckors sjukskrivning. Starten på semestern blev inte som jag hoppats på, men vad sjuttons gubbar. Syster med småbarn behövde komma iväg och vad passar bättre, än att komma till familjen.

Hoppats på en lugn start på semestern, det får jag se i stjärnorna efter. Å ena sidan ör det inte fel att få besök av syster med barn, det är ju inte ofta de kommer på oplanerat besök. Ska väl inte klaga allt för mycket, eftersom jag har lite inbokat under veckan.
Imorgon blir det att gå till sjukgymnasten och träna min axel, samt kanske få en omgång av stötvågsmaskinen.

Skrållan var snabb med att inspektera gästrummet och gästernas väska, speciellt min systers väska var intressant. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards