Direktlänk till inlägg 8 maj 2018

Klibbigt värre

Av MJ - 8 maj 2018 15:06

Det är helt underbart att sommaren och värmen äntligen har kommit, igår drog jag även igång årets shortssäsong. Nu blir det inga långbyxor för min del förräns september/oktober någon gång, oavsett vad det är för väder så är det kortbyxorna som nu gäller.
Jag har sådan lust å börja gnälla över hur jobbigt det är att jobba i denna värme, men så kommer jag direkt att tänka på dem som har det värre. Är en person som är naturligt varm av mig och nu när det är över +20 i skuggan, så är det som att konstant jobba i en bastu för min del och till viss del så är det riktigt jobbigt. Men nu ska jag inte sitta här och klaga, har ju trots allt ett jobb att gå till och på jobbet trivs jag med mina arbetsuppgifter.

Sedan finns det ju uppenbarligen de på mitt jobb som varken trivs eller vet hur man faktiskt jobbar/sköter sina uppgifter och dessa få personer driver mig verkligen till vansinne, speciellt en person går mig ständigt på nerverna. Personen ifråga är allt för intresserad av "mina skor" och har även frågat mig, om jag skulle kunna lägga undan ett speciellt par till honom vilket jag absolut inte tänker göra. Jag säger "mina skor" för jag har ansvaret för skorna och de skor som jag får in på jobbet, ska jag se till att de packas i lådor, lådorna markeras med innehåll och sedan ska de skickas iväg antingen till Litauen eller Vitryssland. Skulle jag mot all förmodan låta ett par skor försvinna och detta upptäcks av cheferna kommer jag få sparken och antagligen bli polisanmäld för stöld, vilket jag absolut inte har någon som helst lust till. Men skulle någon annan vilja bli av med sin plats på jobbet och bli polisanmäld för stöld, ja då är det den personens problem och  inte mitt. Jag har sagt till samtliga som varit allt för nyfikna på skorna, att de inte har någonting vid skorna att göra och sedan har jag även pratat med mina chefer om vad som inträffat. Då jag anser att cheferna bör veta om någon är allt för intresserad av skorna, försökt ta något från skorna som jag packat eller ligger i min vagn i väntan på att packas.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MJ - Måndag 13 maj 20:46

Av MJ - Söndag 12 maj 19:22


Äntligen söndag kväll! Ser fram emot nästa vecka, som förhoppningsvis blir lugnare och utan allt för många katastrofer. Ser fram emot en vecka utan några som helst planer, låter ganska tråkigt. Fast ibland kan det vara skönt att ha tråkigt, bara för ...

Av MJ - Fredag 10 maj 16:36

Fick bli en snabb sväng på vårmarknaden, efter att mitt möte med chefen och HR. Var mycket att kolla på och folk överallt, jag hittade både lite fika och en pressent till syrrans minsting, som är 1,5 månad. ...

Av MJ - Fredag 10 maj 09:57


Skönt med fredag, det fick bli cappucino på Café Viskan innan jag ska på möte med min chef och HR. Har ingen aning om vad de vill prata om, men enligt chefen "behöver jag inte vara orolig" då det skulle vara en avstämning. Å ena sidan är det inte fel...

Av MJ - Måndag 6 maj 08:24


Ny vecka och nya möjligheter, eller vad tror ni? Den här helgen har inte varit den roligaste, med hosta från helvetet och näsa som rinner för fullt. Näsdukar går åt som glass i solsken, men det har inte hindrat mig från att försöka hålla igång hemma....

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards