Alla inlägg under juli 2018

Av MJ - 4 juli 2018 14:23

Det har varit helt underbart att bara vara hemma och slippa bege sig någonstans, men det bästa har varit att slippa åka bil över hucustaget. Kom hem i måndags 11.35 och det är först idag, 2 dygn senare som jag satte mig i en bil. Pappa hade ärenden till Bilteama och Citygross, så jag passade på att åka med och köpa mitt i veckan godis samt läsk. 

Som sagt är det riktigt skönt att vara hemma igen, å ena sidan var det skönt att komma ut och se om Borås stod kvar eller förändrats mycket under min resa. 

Imorgon blir det att köra mamma med sällskap till Landvetter, då de ska på semester till Island. Blir roligt att ta en sväng till Landvetter och se vad som förändrats runt flygplatsen, men det jag absolut inte ser fram emot är att behöva gå upp 3.15 på morgonen. Har nämligen fått nog av att gå upp tidigt på morgonen, å andra sidan så har jag tränat på tidig uppstigning under 1 veckas tid och därför borde det inte vara något som helst problem.

Av MJ - 2 juli 2018 06:13

Äntligen är jag i Värtahamnen Stockholm, även om det är någon sekund eller minut innan jag får åka av färjan så känns det otroligt skönt att äntligen att vara tillbaka i Stockholm.
Resan med färjan har gått långt över förväntan, med vissa små undantag som jag får återkomma till senare.

Även idag blev det att gå upp tidigare än ottan, 2.30 ungefär var det bara för mig att kliva upp och klä på mig då jag på inga viss kunde somna om. Får ju ändå chansen att sova senare och det är lika bra att ta vara på lugnet som råde här på färjan. Började med att ta en promenad bland de allmänna utrymmena, innan jag satte mig utanför Buffén i väntan på att frukosten skulle börja. Frukosten startade 05.00 och jag bänkade mig i ett fönster utanför vid 03.30 i sällskap av min bok, som jag fick läst i en hel del. Som tur är jag ju van vid att vänta och nu väntar ett par timmars bilfärd innan jag med sällskap är framme i Borås. 

Av MJ - 1 juli 2018 20:49

Äntligen närmar jag mig Sverige och svenskt vatten, och jag ser verkligen fram emot att äntligen få fast land under fötterna igen...

Av MJ - 1 juli 2018 07:08

Igår kväll var riktigt spännande, då vi skulle köpa glass från glassbilen som stannar vid korsningen in till stugan.
Fick sällskap av pappas kusin J som även han skulle köpa glass, var riktigt spännande att stå där och vänta på glassbilen. Det var länge sedan jag köpte glass från en glassbil hemma i Sverige, så att få chansen att handla glass så här i Finland fick mig att känna mig som ett litet barn på nytt.

Nu är jag och mitt sällskap på väg söderut mot Åbo och färjan mot Sverig. Ska bli otroligt skönt att komma hem, äntligen imorgon kväll sova i en riktig säng. Använda riktig dusch, gå på ordentlig toa och få ge katterna godis igen... Saker som jag i vanliga fall tar för självklart, men som jag nu har saknat mycket i ett par dagar.
Jag skriver mer senare under dagen...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards