Alla inlägg den 5 april 2019

Av MJ - 5 april 2019 12:07

Jag får allt ta och dra en lättnadens suck, äntligen fredag och helgen närmar sig.
Vilken vecka det har varit, jag har haft planer för nästan varje dag under veckan och det är först idag jag kan luta mig tillbaka och verkligen njuta av tillvaron. Framöver kommer jag verkligen njuta av tillvaron till Max, av många olika anledningar.


Igår hade jag ett inbokat möte med min sk arbetsmarknadsgandläggare på Jobb Borås, och med till detta möte hade jag med mig kontaktpersonen från psyk. Väl på plats där mötet skulle gå av stapeln, så får jag höra att handläggren är sjuk och ingen info hade jag fått. Hmm inte lite irriterande eller hur man nu ska säga om den saken, å andra sidan var jag väldigt glad över att handläggaren inte var med, då det gjorde att jag var avslappnad och tog samtliga besked med ro. Fick veta att jag inte skulle få min anställning förlängd med ytterligare 1 år inom Borås Stad, vilket inte förvånade mig. Då jag uppenbarligen var en person som både kan vara och har varit jobvig och obekväm... 

Om jag nu anses vara jobbig och obekväm, för att jag skickade iväg en anmälan om dålig arbetsmiljö. Fansiken då tänker jag fortsätta vara obekväm och jobbig i vissa situationer, för kan inte chefer, arbetsledare och handläggare ta sådana här saker, sitter de med sina arslen på fel positioner. 

Det kommer att bli intressant de närmaste veckorna om min handläggare, hör av sig då han inte kunde medverka på gårdagens möte. Skulle inte förvåna mig om det finns saker den personen vill ta upp med mig, och skulle nu så vara fallet kommer människan få höra både det ena och andra. För i och med mötet som var igår, anser jag mig vara så gott som klar med Jobb Borås och den så kallade handläggare, som enligt mig inte är en kompetent person på den tjänsten.

Som tur kommer jag mellan varven ihåg att ringa vårdcentralen, för att lämna blodprover för att ha koll på min struma. Förhoppningsvis visar inte proverna på några större förändringar, så jag måste ändra i medicinstudie hot och dit. Sådant är bara jobbigt, får se vad läkaren har att säga när hen ringer eller skickar brev om medicinjustering.

Hem och vända för någon timme, innan det var dags att åka tillbaka till stan för att möta upp föräldrarna vid DirektOptik. 

Men först hann jag med en vända till Göta bibliotek, kolla igenom om det fanns nya spännande böcker att låna hem. När jag ändå har en stund över på biblioteket, passar jag på att bläddra igenom Borås Tidning för att se vad jag kan ha missat. 

Kan ju inte vara annat än nöjd med dessa bågar, trots att jag fortfarande vänjer mig vid både bågarna och glasens slippning.
Märker tydligt att jag defenitivt ser bättre nu, än vad jag gjorde med mina gamla bågar. Alltså var det inte dumt att hänga med till optikern och få nya glasögon beställda.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards