Direktlänk till inlägg 5 januari 2023

Törnrosa

Av MJ - 5 januari 2023 17:23

Förra veckan var slitsam, när jag och kollegan ensamma skulle tömma 2 containrar om dagen.
Drabbades av träningsvärk på ställen, där jag absolut inte förväntade mig att träningsvärken skulle slå till.
Ska inte klaga allt för mycket, för det visade sig att den hör veckan blev tuffare med fler väldigt jobbiga lådor.

Samt chefer som uppenbarligen inte kan planera eller ha någon som helst framförhållning,
Min arbetsgrupp har det tyngsta jobbet på hela Samhall, men det är ändå vi som får åka och hjälpa till på andra arbetsplatser när det fattas folk.
Helt plötsligt från ingenstans igår, fick jag och kollegorna veta att vårt jobb på Speed var inställt. Detta för att vi "behövde" hjälpa till borta på Stena, där det uppenbarligen saknades folk eller vad nu ursäkten var.
Dålig planering, enligt min mening, om man inte kan planera och se till att ha bemaning för jobbet man ska utföra på en arbetsplats. Och istället rör man om i grytan utan någon framförhållning eller omtanke för sin personal...
Som sagt så har grabbarna och jag haft 3 tuffa dagar, med 3 tuffa containrar om dagen och jag har haft redigt ont i kroppen. Var det inte min axel jag känt av, så har det varit både min rygg och knä som krånglat.

För min del blev det att stanna hemma med redigt ont i ryggen och en förkylning, som börjat bråka med mig igen. Jag som hoppats på att förkylningen skulle blrja släppa greppet om mig, men där tog jag allt fel.
Dagen har jag sovit mig igen, varit uppe korta stunder för att ta mina mediciner och då i mig frukost. Som tur har en av katterna kommit och väckt mig, med ett par timmars mellanrum

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MJ - Tisdag 30 april 09:35

Allégatan 17, en riktigt mysig salong mitt i centrum.Ibland får man slå till stort och boka tid hos en frisör, jag slår till på både färg och klippning. Här kan man uppenbarligen fixa det mesta, är kollega sjuk så tar en annan frisör över och tar ...

Av MJ - Tisdag 30 april 09:26

Av MJ - Måndag 29 april 13:22

Av MJ - Onsdag 17 april 17:10

Upp och ner vända världen är det som gäller på Samhall i Borås för tillfället, för ingen verkar veta någonting. Ingen planering, noll koll och absolut ingen kommunikation mellan olika delar av verksamheten. Helt plötsligt fick jag veta att jag sku...

Av MJ - Fredag 12 april 08:32

Underbart att det äntligen är fredag och helgen är runt knuten, kan inte bli bättre då jag också slutar tidigt. Ser fram emot helg eftersom det varit en seg vecka, med en del tråkiga besked på jobbfronten. Fast det får vara en egen historia, ska in...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards