Alla inlägg under april 2024

Av MJ - Tisdag 30 april 09:35

Allégatan 17, en riktigt mysig salong mitt i centrum.
Ibland får man slå till stort och boka tid hos en frisör, jag slår till på både färg och klippning.
Här kan man uppenbarligen fixa det mesta, är kollega sjuk så tar en annan frisör över och tar hand om mig som kund.

Känns som att jag "skolkar" från jobbet, trots att jag är ledig och kan njuta av dagen. Solen skiner och våren är på gång, internationell matmarknad på Stora Torget.

Av MJ - Tisdag 30 april 09:26

Av MJ - Måndag 29 april 13:22

Av MJ - Onsdag 17 april 17:10

Upp och ner vända världen är det som gäller på Samhall i Borås för tillfället, för ingen verkar veta någonting.

Ingen planering, noll koll och absolut ingen kommunikation mellan olika delar av verksamheten.
Helt plötsligt fick jag veta att jag skulle börja pendla till Alingsås, för att börja jobba där som lokalvårdare och senare på lager. Detta var förra vecka och jag skulle få information av min chef, vilket jag ännu inte fått. En annan kollega ska blörja jobba ute i Viared och denna vet inte heller när det ska dra igång...
Så man kan undra vad fansiken cheferna håller på med, när de ska skicka folk överallt men sedan inte kommer med någon information. Pratade på frukosten med min teamledare och sa som det var, jag kommer fortsätta i hans städgrupp tills vidare. Detta på grund av att jag inte vet något och inte heller verkar cheferna bry sig, om mig som medarbetare.
Jag har pratat med chefen om att få blinkvar i Borås och jobba, om det är på lager eller som städare spelar ingen roll.

Det värsta är att inte ens teamledaren vet vilka han kommer få behålla i sin städgrupp, han har inget att säga till om. Värre blir det av att gå runt i något limbo och bara vänta, vilket är så jäkla jobbigt.

Av MJ - Fredag 12 april 08:32

Underbart att det äntligen är fredag och helgen är runt knuten, kan inte bli bättre då jag också slutar tidigt.
Ser fram emot helg eftersom det varit en seg vecka, med en del tråkiga besked på jobbfronten. Fast det får vara en egen historia, ska inte förstöra den här dagen för mig.

Vill tipsa om serien Blodstorm av John Ajvide Lindqvist. Första titeln är Skriften i vattnet, jag är inne på del 2 som heter Rummet i jorden.
Bpda är enligt mig läsvärda, dock måste man läsa dem i ordning för att förstå en del av handlingen i denna bok.

Är redan klar med min trappuppgång, med tillhörande tvättstugor. Nu får jag bara vänta på att min teamledare ska hämta mig, för att äta frukost och sedan är dett dags för mig att gå hem.
Skönt att ibland jobba extra korta dagar, speciellt då det kommer fint besök från Mantorp.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards