Alla inlägg under januari 2017

Av MJ - 9 januari 2017 18:49

Fråga Doktorn drar äntligen igång igen och jag har verkligen sett fram emot detta, veckans bästa underhållning på bästa sändningstid.
Fler program i tv borde gå på normala tider, alltså att de börjar senast 20.00 på helgerna eller tidigare på vardagar. Å andra sidan skulle det kanske göra att jag och många med mig måste välja vad man ska kolla på, men å andra sidan ska jag inte sitta här och gnälla över tv-tablån. Fast sedan går inte det så värst mycket av intresse på burken just nu, får helt enkelt hoppas att det kommer mer och intressantare saker framöver.

Av MJ - 5 januari 2017 19:16

Otroligt hur den här förbannade kylan kan slå till från ingenstans, från en grön och varm julhelg till en jädrans kall och vit trettondags afton.
Jag hade hoppats in i det längsta på att kylan inte alls skulle komma, ack vad fel jag hade... -13.9 ute när jag kollade termometern för någon timme sedan i köket, inne var det bara +16.2 och det är en smula kyligt även för mig inomhus.
Finns inget värre än att behöva ha massa kläder inomhus, men vad ska man göra när det också är kallt inne. Så det är bara för mig att ha mer kläder på mig än normalt, förhoppningsvis blir det snart varmare igen. 

Nu sitter jag i vilket fall här i min fotölj, med stickningen och herr Triniti som sällskap framför tv:n i väntan på att Rapport ska börja.

Av MJ - 1 januari 2017 17:05

Och in med det nya, detta blev ett försenat nyårs löfte som jag gav mig själv imorse medan jag kollade på Nyhetsmlrgon.
Jag har kilometervis med böcker i min bokhylla som pappa brukar säga och det stämmer, men den senaste tiden har kilometevis med böcker i min bokhylla stört mig. Så under förmiddagen tog jag mig själv i kragen och gjorde något åt saken, det blev att göra en ordentlig rensning bland böckerna och drygt 50 % fick lämna bokhyllan.
Nöjd med att ha åstadkommit åtminstone en liten sak idag, men trots det räckte det inte att röja enbart bokhyllan. Utan jag tog mig en ordentlig röjare även i garderoben, för att städa ut sådant som bara ligger där och skräpar. Å ena sidan är jag inte helt klar med garderoben, men å andra sidan fick jag bort sådant som jag absolut inte vill se mer i min garderob. Antagligen kommer jag gå igenom garderoben ännu mer och se vad mer jag kan hysta iväg, sedan har jag sådan tur att jobba på Stiftelsen Vitryssland.
Allt jag röjt ur garderoben kommer jag ta med till jobbet, för att skicka det vidare till bättre behövande i Vitryssland och Litauen. Det känns bra att kunna röja och städa ur saker jag inte vill behålla, samtidigt som jag kan skänka det till välgörande ändamål istället för att slänga användbara och fina saker.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards