Alla inlägg den 3 december 2019

Av MJ - 3 december 2019 08:40

Dubbeltrubbel, snacka om fullständigt hjärnsläpp eller vad som helst... För en tid sedan ringde jag vårdcentralen, då jag har haft och fortfarande har symtom på att jag skulle vara i klimakteriet. Fick beskedet av sköterskan i telefonrådgivningen, att läkaren skulle kalla mig. Det kom aldrig någon kallelse med posten, och istället kollade jag i min journal på nätet. Där fanns det en tid bokad hos min fasta läkare här på vårdcentralen...

Nu sitter jag här på vårdcentralen, i väntrum 2 och väntar fortfarande. För när jg först kollade vilken tid jag fått till läkaren, tyckte jag att tiden var bokad till 8.15
Klockan passerade 8.15 för en stund sedan och jag blev lite fundersam, så jag kollade min journal igen för att vara på säkra sidan.
I journalen var min tid hos läkaren bokad till 8.45, 30 minuter senare än jag räknat med. Visst hade detta kunnat få mig att bli sur och gnällig, fråga receptionen vad som hänt m.m
Fast för att vara helt ärlig tror inte det hade hjälpt, nu sitter jag trots allt ganska bekvämt tillbaka lutad och kan lika gärna fortsätta vänta. Som tur är jag van att vänta, en 30-45 minuter är inte speciellt lång tid att vänta när det väl gäller. Har lyckats sysselsätta mig med mobilen och detta inlägg, har även en bok med i väskan om väntan blir för långtråkig.
Får hoppas att läkaren går med på att låta mig lämna blodprover för både min struma och klimakteriet, bara för att utesluta det sistnämda. Är så jäkla trött på att hela tiden höra om att jag inte kan ha hamnat i klimakteriet och att jag är för ung, eller så är det en kombination av allt plus symtom på alla andra sjukdimar/diagnoser som jag har. Istället för att tjaffsa emot mig, vilket vården gjort i flera år borde man låtit mig få mina blodprover. Så att dessa kan visa om jag har rätt eller fel, förhoppningsvis får detta ett slut efter dagens provtagning...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards