Direktlänk till inlägg 17 mars 2017

Klagomål...

Av MJ - 17 mars 2017 16:08

Nu har jag lämnat in en radda med klagomål till Västtrafik, pga förseningar i busstrafiken då vissa saker uppenbarligen inte gäller majoriteten av förarna som kör den linje jag åker med för att komma hem efter jobbet.
Vissa dagar när jag ska hem med bussen efter jobbet, känns det som att jag aldrig ska komma hem. Det är som att jag sitter på en stadsbuss som måste stanna på varenda hållplats, för att släppa på och av folk överallt i stan.
Jag klagar inte över att busssen stannar och plockar upp folk, för vi vill ju alla komma hem till slut. Men det som stör mig är att det går på folk som bara ska 1-2 hållplatser och som trafikeras av de riktiga stadsbussarna, hur svårt kan det vara att vänta ett par extra minuter? För att ta en buss som går var 10:e minut, nää det måste vara väldigt svårt och speciellt om man är av utländsk bakgrund och skiter i alla andra.
Min buss går 1 gång i timmen och jag vill ju bara hem, så även många andra med mig som måste ta denna buss för att åka utanför stadens gränser. Ännu bättre är ju att det klart och tydligt i busstidtabellen står det att på vissa hållplatser är det endast påstigning (alternativt avstigning) som gäller, men det verkar många av busschaufförerna inte förstå. Uppenbarligen är de inte läskunninga eller så vill de samla på sig en jävla massa klagomål, från sura passagerare som mig.
Bara de senaste 14 dagarna har jag blivit försenad till min hållplats 5 gånger, pga folk som vill gå av där det endast ska ske påstigning.

Men hur som helst så kommer jag fortsätta lämna in klagomål kring detta till Västtrafik varje gång det händer, då det stör mig något fruktansvärt. Sedan får folk tycka och tänka vad de vill om detta.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MJ - Torsdag 2 maj 09:47

Vill Samhall ha sina medarbetare på jobbet eller ska flertalet av oss istället bli sjukskrivna?För just nu verkar det vara kaos bland cheferna på Samhalls kontor i Borås, noll koll på saker och ting. I tisdags eftermiddag ringde chefen mig, med infor...

Av MJ - Tisdag 30 april 09:35

Allégatan 17, en riktigt mysig salong mitt i centrum.Ibland får man slå till stort och boka tid hos en frisör, jag slår till på både färg och klippning. Här kan man uppenbarligen fixa det mesta, är kollega sjuk så tar en annan frisör över och tar ...

Av MJ - Tisdag 30 april 09:26

Av MJ - Måndag 29 april 13:22

Av MJ - Onsdag 17 april 17:10

Upp och ner vända världen är det som gäller på Samhall i Borås för tillfället, för ingen verkar veta någonting. Ingen planering, noll koll och absolut ingen kommunikation mellan olika delar av verksamheten. Helt plötsligt fick jag veta att jag sku...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards