Direktlänk till inlägg 6 maj 2020

Katastrof

Av MJ - 6 maj 2020 14:34

Bara konstatera att världen som jag känner den har blivit fullständigt upp och ner, eller så är det jag som förlorat mitt förstånd.
Och förståndet mitt har varit lite svajigt den sista tiden, det är jag redo att erkänna. Mycket tack vare långvarig stress av olika saker, men också för att jag är så förbannat och jävligt trött på att höra om "corona", hålla avståndet och "det är så synd om mig". Är det någon som det verkligen är synd om så är det faktiskt dem som drabbats, dem som förlorat någon pga detta virus och alla människor som kämpar inom vården 

Sitter i ett av fyra arbetsrum och rum 2 som jag sitter i, ska vara det så kallade lugnare rummet. Men den sista tiden har det varit allt annat än lugnt i arbetsrummet, det är 3-4 personer som pratar och det låter som en hel idrottshall är fylld med människor. 

Stundtals går det inte att tänka och än mindre höra vad någon av de andra i rummet säger, så jag sa till en av arbetsledarna om detta och att jag i värsta fall måste byta rum. Att jag skulle byta arbetsrum var något som inte gillades, så det fick fart på arbetsledaren. Personerna som pratade fick sig en tillsägelse om att sänka volymen och tänka på övriga som jobbade i samma rum, det återstår nu att se hur länge detta lugn håller i sig. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MJ - Måndag 6 maj 08:24


Ny vecka och nya möjligheter, eller vad tror ni? Den här helgen har inte varit den roligaste, med hosta från helvetet och näsa som rinner för fullt. Näsdukar går åt som glass i solsken, men det har inte hindrat mig från att försöka hålla igång hemma....

Av MJ - Fredag 3 maj 12:41


Den här veckan har det varit något varje dag, bortsett från onsdagen som var 1 maj. Hade varit så skönt att slippa åka in till stan, för att ha möte med chefen och dennes kollega. Men vad sjuttons ska jag göra? Imorse skickade jag sms till chefen för...

Av MJ - Torsdag 2 maj 09:47

Vill Samhall ha sina medarbetare på jobbet eller ska flertalet av oss istället bli sjukskrivna?För just nu verkar det vara kaos bland cheferna på Samhalls kontor i Borås, noll koll på saker och ting. I tisdags eftermiddag ringde chefen mig, med infor...

Av MJ - Tisdag 30 april 09:35

Allégatan 17, en riktigt mysig salong mitt i centrum.Ibland får man slå till stort och boka tid hos en frisör, jag slår till på både färg och klippning. Här kan man uppenbarligen fixa det mesta, är kollega sjuk så tar en annan frisör över och tar ...

Av MJ - Tisdag 30 april 09:26

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards