Alla inlägg under mars 2017

Av MJ - 8 mars 2017 12:23

Det är ganska uppenbart att Gatukomtoret i Borås inte bry sig om oss fotgängare i stan, för det är efter ett pat dagar med snö på trottoarerna fortfarande inte ordentligt plogat. Och vad gäller sandningen där vi fotgängare rör oss, går inte att diskutera då sandning/grusningen av trottoarer m.m är så gott som obefintlig runt om i stan.
Skärpning Gatukontoret och Borås Stad, sandning/grusning är ett enkelt medel för att minska olyckor men det verkar som att ni inte bryr er om det...

Av MJ - 8 mars 2017 11:30

  Trots att det för tillfället råder vinter utomhus och våren verkar vara långt bort, tog jag mig själv ut på stan och till Cafe Viskan närmare bestämt. Vem vill gå ute på stan och shoppa, när man kan sitta på ett mysigt och underbart trevligt cafe istället.

Av MJ - 5 mars 2017 15:39

Trots att jag nummera hör till gruppen som är 30+, så är detta första gången som jag och katterna haft huset för oss själva en hel helg. Någon gång måste ju vara den första även för mig, kan bara konstatera att helgen har gått bättre än jag trodde den skulle göra.
Bortsett från en dålig natts sömn, men det går att överleva och tur för mig var att det bara är söndag idag så jag slapp bege mig ut i snöyran som råder ute.
Början av mars, det kommer bara mer och mer snö till ingen som helst nytta. Blir ju intressant å se hur det blir senare idag, när jag ska bege mig till stan för att hämta föräldrarna som varit iväg i Stockholm över natten.

Av MJ - 3 mars 2017 11:20

Sicken jävla värld vi lever i, jag kan inte påstå mig längre förvånas över vissa människors dumhet och idioti.
Här på jobbet finns det de som tror sig vara chefer och de som tror sig ha rätten att kommentera allt och ingenting. Idag på förmiddagen fick en person sig tog sig rätten att först börja kommentera min städning, sedan började mmänniskan att börja städa där det redan var städat. Detta fick mig att bli förbannad och jävligt ledsen, för det var som att jag inte kunde städa eller inte alls hade städat.
Fast efter ett samtal med en av cheferna, kunde jag släppa denna kommentar och fortsätta med mitt jobb. Vad gäller städning på jobbet så har jag nu min bestämda städområde, vilket är damernas och det är skönt att veta vad jag ska göra på städdagarna här på jobbet. Skulle inte förvåna mig alls framöver om jag vid något tillfälle, kommer tycka att städa damernas omkädningsrum är hur tråkigt som helst och att jag hellre skulle vilja städa något annat. Å andra sidan är det skönt att ha ett bestämt utrymme att städa, för då styr och ställer jag över den delen bäst jag vill. Sedan finns det ju dem på jobbet som inte städar över huvudtaget... och inte heller lyfter de ett finger för att hjälpa till med städningen, vilket är jävligt tråkigt men det är inte mycket jag kan göra åt den saken.

Som tur är har jag väldigt bra chefer och ett gäng underbara kollegor, som ser till att jag aldrig känner mig ensam.

Av MJ - 1 mars 2017 13:21

Uppenbarligen har Murre purre egna idéer för sig, speciellt när det gäller att dricka vatten inomhus.

Detta skrälle gillar att dricka direkt från kranen i badrummet, allt för lite vatten...

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards