Direktlänk till inlägg 5 april 2017

Skor i mängder

Av MJ - 5 april 2017 12:58

 

Den här veckan har jag verkligen haft fullt upp med att packa skor, då det bara öst in skor från återvinningsstationerna. Märks verkligen att folk rensar ur sina garderober, både när det gäller skor och kläder vilket är bra för då får vi på Stiftelsen Vitryssland mer att packa och skicka till Litauen och Vitryssland. 

Här om veckan under ett uppföljningsmöte med AF på jobbet, fick jag frågan om jag kunde tänka mig att packa skor och ha det som mitt huvudansvar. Självklart tackade jag ja till detta, vilket jag inte har ångrat över huvudtaget förutom små korta stunder då det känns som att det blir berg av skor ute på lagret. Trots dessa stunder trivs jag väldigt bra med att ha ansvaret för skorna, för det gör att jag kan lägga upp min dag bäst hur jag själv vill. 

Sedan har jag även utökat min arbetstid till 45% (under april), vilket gör att jag startar min arbetsdag 7.30 och då passar det utmärkt med att vara ansvarig för skor. Då jag alltid har att göra under förmiddagen och att börja före de andra ger mig chansen att få ordning på allt som ska fram för att jag ska kunna packa skorna. Det är att ta fram extra bord för avlastning, samt sopsäck så jag inte behöver springa fram och tillbaka för att slänga dåliga skor. Kan bara konstatera att det har funkat bra för min del att jobba 2 timmar mer i veckan mot tidigare, även om jag vissa dagar känner av att jag är på fötterna större delen av förmiddagen.

Fortsätt skänk era gamla kläder och skor, samt andra saker till välgörenhet för dessa saker kommer till användning...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MJ - Fredag 10 maj 16:36

Fick bli en snabb sväng på vårmarknaden, efter att mitt möte med chefen och HR. Var mycket att kolla på och folk överallt, jag hittade både lite fika och en pressent till syrrans minsting, som är 1,5 månad. ...

Av MJ - Fredag 10 maj 09:57


Skönt med fredag, det fick bli cappucino på Café Viskan innan jag ska på möte med min chef och HR. Har ingen aning om vad de vill prata om, men enligt chefen "behöver jag inte vara orolig" då det skulle vara en avstämning. Å ena sidan är det inte fel...

Av MJ - Måndag 6 maj 08:24


Ny vecka och nya möjligheter, eller vad tror ni? Den här helgen har inte varit den roligaste, med hosta från helvetet och näsa som rinner för fullt. Näsdukar går åt som glass i solsken, men det har inte hindrat mig från att försöka hålla igång hemma....

Av MJ - Tisdag 30 april 09:35

Allégatan 17, en riktigt mysig salong mitt i centrum.Ibland får man slå till stort och boka tid hos en frisör, jag slår till på både färg och klippning. Här kan man uppenbarligen fixa det mesta, är kollega sjuk så tar en annan frisör över och tar ...

Av MJ - Tisdag 30 april 09:26

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards