Alla inlägg den 17 januari 2018

Av MJ - 17 januari 2018 14:32

Att ha en ledig dag mitt i veckan kan vara väldigt bra, och för mig är det helt underbart. Jag kan koppla av och göra ingenting om jag så känner för det, plus att jag kunde ta en ordentlig sovmorgon.

Det blev även att ta en ordentlig genomgång av min garderob, då det är så himla mycket saker som jag har där i förvar. Slutade med att jag hittad 3 helt nya bäddset och mängder av handdukar i olika storlekar, bestämde mig snabbt för de åker ner i tvättstugan. Då jag inte längre orkar ha dem liggandes i garderoben, utan istället vill jag att dessa saker kommer till nytta och användning här hemma. För vem vet hur länge jag är i livet, så bättre är det att sakerna kommer mig och familjen till glädje och nytta nu istället. Plus att då kan jag med gott samvete få mamma att slänga ut sådant som är ordentligt slitet och/eller börjar bli ordentligt slitet. Så nu får tvättmaskinen gå varm nere i källaren och jag får nöjet att hänga upp allt på tork, sedan blir det ändå jag som får ta hand om allt till helgen när det ska manglas och placeras ut på rätt stället här i huset.

Helt plötsligt ringer vårdcentralen och avbokar min tid hos psykiatriken i början av februari, med ursäkten att läkaren ska ha semester. Vårdcentralen erbjuder mig aldrig någon ny tid hos läkaren, utan hänvisar mig till ett privat företag.
Som tur är ringer jag upp detta företag, som enligt vårdcentralen ska kunna hjälpa mig, och förklarar mitt ärende. Fick prata med en trevlig kvinna som förklarade att de inte kan hjälpa mig med detta, då de inte känner mig som patient och det även har med körkortet att göra. Tackar för hjälpen och ringer snabbt upp vårdcentralen och lyckas få en telefontid idag 15.25, förhoppningsvis kan ju de hjälpa mig och det får jag veta inom en timme. 
När jag får tag på vårdcentralen ska de banne mig få fixa fram en tid snabbast möjliga, eller så kommer jag kräva att de remitterar mig tillbaka till psykiatrin. För inom psykiatrin fick jag alltid hjälp med allt vad nu det var, allt från sjukskrivningar och mediciner utan att varje månad behöva kämpa emot idiotiska läkare som inte har någon kunskap om oss som lever med psykiatriska diagnoser.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards