Direktlänk till inlägg 29 april 2018

Pust och stön

Av MJ - 29 april 2018 15:00

Vilken vecka det har varit, nästan varje dag har det varit något inbokat och till råga på allt så har jag även åkt på en jävla förkylning. Går jag inte och nyser, så är det hosta och en näsa som måste snytas i princip hela tiden och konstant. Kan inte gå någonstans utan att ha en näsduk/servett till hands, om näsan får för sig att vrida på kranen till max.
Banne mig om den här förkylningen ska få vinna över mig, fast jag får vara glad över att det finns näsdukar, värktabletter och tigerbalsam när förkylningen krånglar som värst. Och nu är det ju som sagt helg och allt, ännu en intensiv vecka börjar gå mot sitt slut med allt vad det innebär.
Det blev shopping för min del både i torsdags och fredags, först var det loppis på torsdag eftermiddag på jobbet. Vilket jag defenitivt inte kunde missa, då jag var ute efter böcker och man vet aldrig vad för fynd jag kan göra bland alla böcker. Brukar alltid hitta böcker av intresse och den här gången hade jag sådan tur, att jag hittade några böcker som stod på min "att läsa"-lista och det är ju perfekt. Med tanke på vilken bokmal jag är och mellan varven letar efter boktips på nätet, så är det roligt när jag har möjlighet att köpa böcker på jobbet.

I fredags eftermiddag blev det att åka till Gekås och shoppa loss, med tanke på att det var lönehelg så trodde jag att det skulle vara tjockt med folk. Men där tog jag fel till viss del, då det inte var så mycket fel som jag befarat men ack vad folk har folk har förmåga att gå i bredd och orsaka trafikstockningar i trånga passager. Speciellt äldre kvinnor är hopplösa, de går bredvid varandra och pratat och helt plötsligt stannar de på olämpliga ställen. Vilket leder till att de blockerar framkomligheten för mig och andra som vill ta sig fram i snabbare tempo.

Bortsett från kvinnor som hela tiden hamnade i vägen för mig, så shoppade jag loss ordentligt och ändå gjorde jag nog mitt billigaste besök på Gekås någonsin. Handlade för strax över 350 kronor och jag fick väldigt mycket för pengarna, gäller att jämföra priser på varorna och ha koll på vad de kostar hemma om man inte är från Ullared.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MJ - Tisdag 30 april 09:35

Allégatan 17, en riktigt mysig salong mitt i centrum.Ibland får man slå till stort och boka tid hos en frisör, jag slår till på både färg och klippning. Här kan man uppenbarligen fixa det mesta, är kollega sjuk så tar en annan frisör över och tar ...

Av MJ - Tisdag 30 april 09:26

Av MJ - Måndag 29 april 13:22

Av MJ - Onsdag 17 april 17:10

Upp och ner vända världen är det som gäller på Samhall i Borås för tillfället, för ingen verkar veta någonting. Ingen planering, noll koll och absolut ingen kommunikation mellan olika delar av verksamheten. Helt plötsligt fick jag veta att jag sku...

Av MJ - Fredag 12 april 08:32

Underbart att det äntligen är fredag och helgen är runt knuten, kan inte bli bättre då jag också slutar tidigt. Ser fram emot helg eftersom det varit en seg vecka, med en del tråkiga besked på jobbfronten. Fast det får vara en egen historia, ska in...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards