Alla inlägg den 20 november 2018

Av MJ - 20 november 2018 16:00

Jag vet inte i vilken ände jag ska börja med det hör inlägget, min handläggare kom till jobbet för att vi skulle prata om en anmälan jag hade gjort.
En anmälan om fel/brister i arbetsmiljön på jobbet, som jag hade skickat till Arbetsmiljöverket. Saken var den att jag kunde inte gå till mina närmsta chefer, handläggare eller ens till min arbetsförmedlare.
Kanske var det fel av mig att gå till en utomstående myndighet och göra en anmälan, men skulle jag bara se arbetsmiljön bli sämre och sämre utan att göra något? Har man inte förtroende för de personer som ska vara ens chefer och handläggare, ja då måste man ju vända sig till en utomstående part. Vilket jag gjorde och det straffade sig kan man säga, på ett sätt då cheferna uppenbarligen inte tålde att vara i närheten av mig och ännu mindre kunde de se mig i ögonen.
Att chefen inte kunde se mig i ögonen och demonstrativt vände ryggen till, visar bara att något är allvarligt fel och att jag gjorde rätt i slutönden.

Oavsett vad, så fick jag beskedet 8.40 att det vore bäst om jag gick hem för resten av dagen och stannade hemma resten av veckan med fullt betalt. Handläggaren förklarade aldrig varför och uppgav aldrig någon orsak, vilket jag finner väldigt märkligt.
Vad jag vet så ska man alltid uppge orsak/anledning till varför man skickar hem en person från jobbet. Alltså har handläggaren och/eller chefer begått ett fel där, då man aldrig gav mig en orsak till det hela.
Fast jag har mina aningar om vad det hela handlar om, man vill uppenbarligen ha lugn och ro i ett par dagar. För att se hur man ska lösa allt och ingenting, men det gör bara saken värre för dem själva. Då jag har varit i kontakt med mitt fack i Borås, och kommer fortsatt att ha kontakt med facket igenom hela den här prossecen.

Jag visste inte förrens igår förmiddag att Arbetsmiljöverket tagit tag i min anmälan, innan handläggaren kom och berättade detta för mig igår. Han ska visst försökt att få ut en kopia på anmälan, men den är sekretessbelagd och tur är det.
Och förhoppningsvis kommer Arbetsmiljöverket eller någon facklig person att göra ett besök på mitt jobb, och att man på ett eller annat sätt kommer fram till bra lösningar på allt som jag tog upp i min anmälan.

Som tur är kan jag vara hemma resten av veckan och kurera mig, då en jäkla förkylning har tagit över min jävla kropp. Jag som aldrig har strumpor på mig inomhus, har nu både tjocka strumpor och en långärmad tröja på, för att frysa ihjäl inomhus. Jag kan leva med att vara snorig och ha en jobbig hosta, men att ha feber i kroppen är bland de värsta sakerna som jag känner till. Ena stunden är jag helt okej och fryser inte över huvudtaget och i nästa stund, känns det som att jag går i bara baddräckt på Antarktis mitt i vintern.

Suck, pust och stön men säg något dåligt som inte kommer med något gott. Det goda i hela situationen som jag hamnat i, är att jag kan vara hemma sjuk och ändå inte förlora ett öre. 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards