Alla inlägg den 27 november 2018

Av MJ - 27 november 2018 11:44

Antingen gillar man att läsa böcker eller så gör man det inte, jag är en riktig bokslukare när väl andan faller på. Oavsett vart jag ska, så har jag alltid med mig en bok för att läsa så jag slipper ha långtråkigt.
Nu har jag gett mig i kast med Nirvana projektet, skriven av Stefan Tegenfalt och detta är fortsättningen på Vredens tid. Som visade sig vara en riktigt spännande bok, så därför ser jag med spänning fram emot att se vad kriminalkommissarie Walter Gröhn och Joanna de Brugge får att jobba med eller emot.

10.10 hade jag bestämt möte med en underbar tjej som jobbar fackligt för Kommunal. Jag hade kontaktat Kommunal, då det är mitt fackförbund och för att få hjälp med att lösa upp ett par ?, som dykt upp i mitt huvud den senaste tiden och efter allt som hänt på mitt jobb.
Från början kontaktade jag facket, då jag upplevde vissa problem med en av cheferna och för att få råd om hur jag skulle kunna hantera hela situationen. Sen uppstod ju ännu fler problem för min del, då jag i förra veckan blev hemskickad av min handläggare från Jobb Borås. Problemet var och är fortfarande ett faktum, jag har fortfarande inte fått veta orsaken till varför jag plötsligt fick gå hem och inte hade kvar min plats på Stiftelsen Vitryssland.
Då jag redan innan förra veckan hade kontakt med facket och tjejen jag hade möte med idag, så valde jag att inte ta upp vissa frågor med handläggaren innan jag haft mötet med facket som idag.
Vi hade ett långt samtal om allt som hänt, vad jag upplevt och gått igenom. Vidare blev det bestämt att M (som jag väljer att kalla henne, tjejen jag hade möte med), skulle ringa min handläggare och bestämma tid för ett möte.

Jag har verkligen tröttnat på enbart sitta hemma och uggla, och vara förkylningens gisslan. Så efter mötet med Kommunal, bestämde jag mig för att gå en sväng på stan för att inhandla några saker som en kalender för 2019. Förutom att köpa kalender, blev det att gå i några andra affärer, kolla vad som finns och få ännu mer miljöombyte. Då jag den senaste tiden i princip bara varit hemma och träffat mina föräldrar och umgåtts med 2 katter, som har en förmåga att driva mig till vansinne. Gårdagens vända in till stan för att köpa värktabletter räknas inte riktig, då jag enbart var en snabbis i stan och sedan fort hem igen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards