Alla inlägg den 5 september 2018

Av MJ - 5 september 2018 11:42

Hur kunde det bli så här?
Varför tar inte Borås Stad och politiker, samt alla andra inblandade myndigheter sitt ansvar och ser till att Stiftelsen Vitryssland kan fortsätta med sitt hjälparbete på andra sidan Östersjön.
Jag har jobbat 2,5 år på Stiftelsen Vitryssland och känner att jag gör en enorm nytta, för människor som har det betydligt sämre än mig. Samtidigt som jag i mitt jobb på Stiftelsen Vitryssland kan hjälpa andra människor, så har Vitryssland hjälpt mig att komma tillbaka in på arbetsmarknaden.
Från att ha varit heltidssjukskriven för psykiska problem, jobbar jag idag 50% och trivs på min arbetsplats och med kollegor och cheferna.
Men nu har styrelsen för Stiftelsen Vitryssland tagit beslut om att lägga ner vid årsskiftet, och det finns några att skylla detta på.
Nämligen politikerna/tjänstemännen i Borås Stad och arbetsförmedlinhen, finns säkert fler instanser som medverkat till detta men vilka dessa är känner jag inte till.
Om inte något sker inom en väldigt snar framtid förlorar jag min arbetsplats, vilket känns för jävligt rent ut sagt.

Läs artikeln nedan och snälla, hjälp mig att sprida detta så det förhoppningsvis inte blir så att en fantastisk hjälporganisation inte behöver lägga ner.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards