Alla inlägg den 1 oktober 2019

Av MJ - 1 oktober 2019 15:20

Vilken jäkla dag det blev, som det inte räckte med förmiddagens motorväg av olika känslor så gör mobilen saken inte bättre för mig. Mobilen har en förmåga att stunstals få mig väldigt irriterad och/eller frustrerad, då den lever sitt eget liv och plötsligt bara hänger upp sig. Med det sagt eller snarare skrivit, så hoppas jag det kan ta och börja vända nu. Känner att det vore bra om jag började varva ner, andas lugnare och inte vill dra hammaren i telefonjäveln.


De 3 senaste tisdagarna med idag inräknat så har jag deltagit i en grupp som handlar om känslor tankar, samt hur dessa påverkar mig och hur jag beter mig. Det är lättre sagt än gjort att prata om sina känslor och tankar, samt förstå sig på hur man många styrs av dem. Dagens tillfälle satte verkligen mig på prov, av många olika anledningar.
Det började med stress över glömt betalkort hemma, till att gå över på irritation och frustation över andra människor. Sedan blev det istället den osynliga ångesten som gjorde sig påmind, som tryck över bröstwt och krypningar under huden. Senare kom både ilskan och frustrationen över allt och ingenting här i världen. 


Om Unified protokol på nok.se

Unified protocol är en banbrytande psykologisk behandlingsform som utgår från det som är gemensamt för olika tillstånd istället för det diagnosspecifika. Upplägget tillvaratar forskningsrön som visar att många psykiatriska diagnoser överlappar varandra vad gäller uppkomst samt sårbarhets- och vidmakthållandefaktorer.

Behandlingsprogrammet syftar till att hjälpa personer med de flesta typer av ångestsyndrom och depression, liksom relaterade tillstånd som präglas av känslomässiga svårigheter. En stor fördel är att det kan användas oavsett om personen lider av en eller flera diagnoser. Innehållet bygger på kognitiv beteendeterapi (KBT) och boken ger lättfattlig och detaljerad information om hur varje session ska genomföras. Målet är att hjälpa klienten att bättre hantera känslomässigt obehag, genom att förstå och reglera sina känsloupplevelser och att lära sig agera ändamålsenligt.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards