Alla inlägg den 10 februari 2019

Av MJ - 10 februari 2019 20:28

Äntligen söndag kväll, om bara några timmar är det äntligen ny dag och ny vecka. Det är något speciellt med söndags kvällarna, för man vet aldrihg helt riktigt vad som kommer att hända och ske. Av den enkla anledningen älskar jag söndagskvällarna, precis som någon annan lanske fredagskvällarna eller lördagskvällarna.

När jag för några timmar sedan kollade tv-tablån, såg jag till min förtjusning att Kanal 5 gjort ännu en säsong av Södertäljepolisen.
Under förra säsongen satt jag bänkad framför tv:n, när det var dags att få följa Södertäljepolisens arbete.
I vanlig fall är jag inte mycket för att följa olika serier eller program på tv, men det finns några undantag. 112 På liv och död var för några år sedan, en sådan serie jag följde noga. Mycket för att jag tycker det är intressant å se och följa med i polisens, ambulansens och brandkårens arbete.
För det är inte ofta man får chansen att se vad som händer bakom kuliserna, bakom avspärrningarna eller vad det är för män och kvinnor under uniformen. Såg idag under reklaminslag på TV4 att de nu i veckan som kommer, ska börja sända Stockholmspolisen. Serie där man får följ med poliserna i Stockholm ut i yttre tjänst, och detta är något jag kommer att följa. 

De senaste dagarna har det varit riktigt skönt att hålla sig inomhus och slippa ge sig ut i slasket. Då det har regnat mer eller mindre konstant och med regnet, så smälter all snö. Uppenbarligen behöver man gå ut med varningar för höga flöden, bra på sitt sätt.
Men var finns logiken i det hela? Självklart att det blir höga flöden, om snön smälter och det samtidigt regnar plus att marken är hård av tjälen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards