Alla inlägg den 6 maj 2019

Av MJ - 6 maj 2019 17:23


Vissa dagar är helt hopplösa och hjärnan har svårt att hänga med, idag var det fullständig härdsmälta. Jag skriver alltid upp tider jag får till vården eller tider för andra viktiga saker, trots detta så åkte jag till fel ställe och på fel dag. Av någon anledning hade jag fått för mig att jag skulle vara på psyk och att jag skulle träffa sjukgymnast/arbetsterapeut imorgon. Verkligen inte lätt när hjärnan inte med och man inte kollar kalendern.

Som tur är hamnade jag efter mycket om och men på rätt ställe, Älvsborg Rehab Centrum där jag hade tid för uppföljning på min nacke klockan 11.00. 

Hur som helst så blir resten av veckan ganska lugn, med endast besök på psyk imorgon inplanerat. 

Av MJ - 6 maj 2019 12:55

Det måste verkligen vara upp och nervända världen, för början av maj brukar inte vara så här kall. Inte heller ska det komma snö eller snöblandat regn, bara så där i början av denna månad. Man kan verkligen undra vad som är fel och inte, men i vilket fall så har det kalla och ruskiga vädret fått fart på städningen av garaget.
1988 flyttade min familj ut till det hus, där jag än idag sitter i vid köksbordet. Garaget byggdes innan 90-talet kom och vad jag kan minnas, så har det aldrig varit någon ordentlig ordning på saker och ting.
De aenste åren har oredan ute i garaget bara blivit värre, utan åtgärder. Tills att våren 2019 kom och plötsligt har det slagit runt i pappas huvud, för nu helgen var han inspirerad att fortsätta städandet av garaget. Måste hänt något eftersom detta verkar vara någon form av mirakeL... Mirakel och under har skett förr, och de kommer fortsätta ske.

Som sagt så börjar det likna något i garaget, samtidigt som grejandet i garaget ger han semester från alla tusentals projekt som för stunden pågår i trädgården.

Ibland kan det vara bra för människan att vädret slår om, för då får man prioritera om och göta något annat istället. Det går ju inte att lägga nya rabatter eller att gräva upp gamla buskar, som man inte ska ha medan det snöar, regnar och haglar om vartannat.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards