Direktlänk till inlägg 30 april 2021

Framåt marsch

Av MJ - 30 april 2021 17:47

I vanlig ordning känns det som om tiden bara rusar iväg, våren kommer med stormsteg och med våren pollen.
Men som många andra allergiker med mig, så är det bara att kämpa på och göra det bästa av varje dag med hjälp av olika mediciner.

Får vara glad över att jag bara drabbas av rinnande näsa och ögon som kliar, nu när pollen säsongen är i full gång igen...


Igår hade jag telefonmöte med Arbetsörmedlingen och Försäkringskassan, som gick mycket lättare än jag förväntat mig och snabbare för den delen.
Det mesta hade jag redan koll på, och skulle nu någon fråga dyka upp så vet jag vart att vända mig. Så i nästa vecka kommer jag gå från Samverkan till Jobb- och utvecklingsgarantin, vilket jag verkligen ser fram emot. Det var ändå på tiden att något hände på den här fronten och så blir jag kvar på Erikshjälpen till hösten någon gång, kan ju inte bli bättre för att vara ärlig.

Sedan har jag fått möjligheten att bytaarbetsuppgifter, lära mig nya saker och testa andra delar. Nu har jag full upp med att lära mig att fixa med kläder och se till att de får egna lagerplatser samt se till att det är snyggt i alla hyllor. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MJ - Måndag 13 maj 20:46

Av MJ - Söndag 12 maj 19:22


Äntligen söndag kväll! Ser fram emot nästa vecka, som förhoppningsvis blir lugnare och utan allt för många katastrofer. Ser fram emot en vecka utan några som helst planer, låter ganska tråkigt. Fast ibland kan det vara skönt att ha tråkigt, bara för ...

Av MJ - Fredag 10 maj 16:36

Fick bli en snabb sväng på vårmarknaden, efter att mitt möte med chefen och HR. Var mycket att kolla på och folk överallt, jag hittade både lite fika och en pressent till syrrans minsting, som är 1,5 månad. ...

Av MJ - Fredag 10 maj 09:57


Skönt med fredag, det fick bli cappucino på Café Viskan innan jag ska på möte med min chef och HR. Har ingen aning om vad de vill prata om, men enligt chefen "behöver jag inte vara orolig" då det skulle vara en avstämning. Å ena sidan är det inte fel...

Av MJ - Måndag 6 maj 08:24


Ny vecka och nya möjligheter, eller vad tror ni? Den här helgen har inte varit den roligaste, med hosta från helvetet och näsa som rinner för fullt. Näsdukar går åt som glass i solsken, men det har inte hindrat mig från att försöka hålla igång hemma....

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards