Direktlänk till inlägg 30 december 2020

Hopplös vårdcentral/läkare

Av MJ - 30 december 2020 15:00

Jag trodde verkligen att jag hört mycket om vården, men uppenbarligen så har jag inte hört ens hälften än. Precis före jul tog jag kontakt med min vårdcentral, via 1177 för att förnya recept på några av mina mediciner.
Läkaren skulle förnya recept på tisdagen åt mig, men det dök aldrig upp något nytt recept och inte heller dyker det upp något nytt recept på onsdag förmiddag.
Här börjar det bli uppenbart för mig att vårdcentralen inte verkar bry sig om mig som patient, så jag börjar fundera på hur jag ska kunna få hjälp. Då nyårsafton närmade sig med stormsteg och jag bara hade tabletter (antidepresiva) som räckte till söndag kväll, så började paniken komma krypande.
Egenremiss skrev till psykiatein fixades enkelt, torsdag morgon blev det att googla fram nätläkare och förhoppningsvis få hjälp med receptförnyelse den vägen.
Fixat och klart, recept förnyades av en läkare online och senare ringde även en läkare från psykiatrin, som gav mig många bra rådnoch tips.
Funderade allvarligt på att byta vårdcentral, men har istället bestämt mig för att klaga på dem vis lämpligt tillfälle. Efter en veckas kamp om att få nytt recept på antidepresiva så ringer till sist läkaren, runt 17-snåret och det var nästan att jag bad läkare fara dit pepparen...
Efter mycket om och men, förklarande så skrev läkaren ut medicinen åt mig.
Tur för mig att jag är en sådan person som inte ger mig, jag tar reda på saker och söker hjälp när mina kunskaper inte räcker till.


Börjar undra hur svårt kan det vara att skriva ut recept åt en patient? Hur svårt kan det vara att kontakta patienten, om man som läkare har funderingar kring medicinen eller dosen som patienten tar?

Till er där utw som lever med någon form av psykiskt problem eller andra problem, ge inte upp när vården försöker krångla till det gällande medicinerig.
Fortsätt kämpa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MJ - Måndag 6 maj 08:24


Ny vecka och nya möjligheter, eller vad tror ni? Den här helgen har inte varit den roligaste, med hosta från helvetet och näsa som rinner för fullt. Näsdukar går åt som glass i solsken, men det har inte hindrat mig från att försöka hålla igång hemma....

Av MJ - Fredag 3 maj 12:41


Den här veckan har det varit något varje dag, bortsett från onsdagen som var 1 maj. Hade varit så skönt att slippa åka in till stan, för att ha möte med chefen och dennes kollega. Men vad sjuttons ska jag göra? Imorse skickade jag sms till chefen för...

Av MJ - Torsdag 2 maj 09:47

Vill Samhall ha sina medarbetare på jobbet eller ska flertalet av oss istället bli sjukskrivna?För just nu verkar det vara kaos bland cheferna på Samhalls kontor i Borås, noll koll på saker och ting. I tisdags eftermiddag ringde chefen mig, med infor...

Av MJ - Tisdag 30 april 09:35

Allégatan 17, en riktigt mysig salong mitt i centrum.Ibland får man slå till stort och boka tid hos en frisör, jag slår till på både färg och klippning. Här kan man uppenbarligen fixa det mesta, är kollega sjuk så tar en annan frisör över och tar ...

Av MJ - Tisdag 30 april 09:26

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards