Alla inlägg den 16 mars 2020

Av MJ - 16 mars 2020 14:57









Jag förstår mig inte på folk och den här så kallade hyaterin Corona-viruset, varför folk bunkrar konserver, pasta och toapapper till varje pris.
Håller jorden på att gå under?
Kan någon jävel som inte är hysterisk och livrädd/orolig, föeklara vad problemet är?

Senast idag hamnade jag i diskusion kring det här med Corona-viruset, kollegan och jag diskuterar varje dag det här ämnet.
Det är 2 kvinnor som jobbar i samma arbetsrum som mig, varav den ena är mer hysterisk än den andra.
Arbetsledarna vi har förklarade enkelt, att så länge det inte kommer direktiv från myndigheter eller riksdag/regering kommer de hålla öppet. Alltså ska vi komma dit och jobba, inga konstigheter med det.
Efter några turer fram och tillbaka fick jag nog och tog ordet, sa att är man nu så rädd och/eller orolig för att bli sjuk ska man stanna hemma. Oavsett vad för det handlar inte om pengar, vilket fick tyst på fortsatra hysteriska diskussioner.

Experterna har gått med olika råd, inte lätt att veta vad man ska och inte ska tro på.
Mina råd är:
-Handhygien, tvätta noga med tvål och vatten.
-Nys/hosta i armvecket.
-Känner man sig krasslig och har feber, stannar man hemma.
-På 1177.se kan man hitta information om Corna-viruset och mycket annat.
-Behöver man komma i kontakt mwd vården, aka man ringa 1177 så hjälper de en vidare.


Behöver du mer information om coronaviruset kan du söka här:

-krisinformation.se

-folkhälsomyndigheten

-1177.se

-Utrikesdepartementet

-11313.se


Jag har all respekt för människor och deras oro, men däremot kan jag inte förstå varför folk stressar upp sig så jävla förbannat.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards