Alla inlägg den 9 januari 2021

Av MJ - 9 januari 2021 19:52

Varje dag är det något nytt om antingen Donald Trump, eller svenska politiker som inte kan följa sina egna råd och rekomendationer i medierna.
Efter de senaste veckornas rapportering kring svenska metoden att hanterna Corona pandemin och politiker, samt tjänstemän som gör allt förutom att följa råd och rekomendationer så har jag kommit fram till ett par saker.
Första är att den så kallade svenska metoden inte har funkat över huvudtaget, det pratades om att man skulle skydda de äldre och sköra. Hur har det gått? 


Andra är att vården lovordas och hyllas... Men sen då? Vårdpersonalens semestrar sköts upp och/eller delades, inte har de haft några ordentliga möjligheter till någon som helst återhämtning. Sedan ska de som med sina egna liv som insats, i första linjen i kriget mot Corona nu behöva jobba ännu längre pass och fortfarande med lika dåliga löner som tidigare. 

Tredje är de så kallade politikerna och högt uppsatta tjänstemän, folkvalda människor. Ena dagen hålls det presskonferens i tv, där vi uppmanas att inte besöka shoppingcentrum, affärer som absolut inte inte är nödvändiga. Träffa minimalt med nya människor, res inte någonstans och undvik kollektivtrafiken. 

Våran statsminister har befunnit sig i ett shoppingcentrum för att besöka 1 butik, precis före jul. Var det ett nödvändigt besök i detta shoppingcentrum? Jag som vanlig svensk och medborgare får ju inte göra sådana besök, vem ger då statsministern den rätten...

Sedan var det chefen för MSB som flög till Kanarieöarna, för att fira jul med sin dotter och ska även ha besökt en klubb med främmande människor. 

Hur i helvete kan en flygresa till Kanarieöarna vara en NÖDVÄNDIG resa? Kan någon förklara detta för mig, att högt uppsatta tjänstemän och politiker kan göra som de vill och fullständigt ignorera restriktioner och rekomendationer. Medan resten av världen gör allt i sin makt för att undvika att bli sjuk, smitta osv...

Avsätt samtliga politiker, utan vidare lön och ersättningar. Ska fansiken kännas att de gjort fel och de ska fansiken lära sig hur det är att vara en vanlig medborgare. 

Jag skäms över att vara svensk och bo i Sverige, fy faan för dessa människor...


Det är säkert många där ute som kommer att ha åsikter om vad jag skrivit om och delat med mig av i detta inlägg, men kom ihåg att jag är inte perfekt och jag är bara en vanlig människa. 

En vanlig människa med fel och brister, precis som alla andra.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards