Direktlänk till inlägg 10 november 2023

Facket

Av MJ - 10 november 2023 11:45

Efter mycket funderade fram och tillbaka, blev det att skriva ett mail till IF Metall som är mitt fackförbund.
Anledningen till att jag tog kontakt med facket, är att jag inte längre orkar med situationen som råder på min arbetsplats. Kände att det var dags att jag gjorde något åt saken och bad om hjälp, då jag själv började må allt sämre.
Och hjälpen var inte inte långt bort, senare samma dag blev jag uppringd av facket. 

Nedan följer mitt mail.
Hej

Jag jobbar på Samhall som städare, trivs bra med själva jobbet och uppgifterna.
Jag upplever en förändring i min arbetsgrupp på Kristineberg, som har kommit smygande sedan september/oktober.

Dålig kommunikation har varit ett problem, sedan jag började i maj att städa här på Kristineberg.
Vilket jag har påpekat för cheferna och även för min närmaste teamledare.
Har vid flera tillfällen försökt ta upp detta med kollegorna, men ingenting verkar hjälpa. Då kommunikationen inom gruppen är obefintlig, så funkar inte heller fördelningen av arbetsuppgifter eller matrialet vi får.

Sedan en tid känner jag mig periodvis inte som en del av gruppen och gemenskapen. Detta är specifikt för några kollegor, som av och till ignorerar mig fullständigt eller behandlar mig som luft. Exempelvis hälsas jag inte på, är kollega ensam med mig i lunchrummet får denna bråttom ut efter de andra kollegorna.
Vid diskussioner i lunchrummet under raster, så kan inte jag inflika något för alla andra pratar i mun på varandra. Eller så låtsas man inte höra vad jag har att säga.

Har precis fått en ny chef och därför skriver jag till er, för vägledning om hur jag ska gå vidare med detta.
Vet inte riktigt vart eller till vem jag skulle vända mig till, så därför skriver jag till er.

Hälsningar,
Mia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MJ - Fredag 12 april 08:32

Underbart att det äntligen är fredag och helgen är runt knuten, kan inte bli bättre då jag också slutar tidigt. Ser fram emot helg eftersom det varit en seg vecka, med en del tråkiga besked på jobbfronten. Fast det får vara en egen historia, ska in...

Av MJ - Onsdag 27 mars 16:00

Här om veckan var jag med om en grej med min kollega, som kan beskrivas som obehaglig. Veckan efter skickade jag ett mail till Borås Tidning, på kollegans begäran och önskan.  Eftersom jag fortfarande inte hört något från BT, så väljer jag att dela...

Av MJ - Onsdag 20 mars 13:29


Om inte världen har gått under än, krävs det mycket mer innan det sker... De senaste 2 veckorna har varit rena rama katastrofen på jobbet, ena dagen har det varit personalbrist. Nästa dag så har det antingen varit personal som tjaffsat emot, eller in...

Av MJ - Måndag 11 mars 19:00


Energitjuvar har de flesta mött och människor med negativa energier, som man bara inte kan vara i närheten av. Själv har jag en kollega som är en energitjuv, vilket jag insåg när denne varit borta från jobbet ett par dagar. För plötsligt kände jag et...

Av MJ - Fredag 1 mars 11:15

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards