Alla inlägg under juni 2016

Av MJ - 15 juni 2016 14:32

Just nu är det extremt klibbigt och fuktigt ute, känns nästan som om jag skulle vara i tropiken fast utan värmen som hör till tropiken. Som tur är har det regnat i natt och för en dryga timmen sen började det regna igen, vilket jag tycker är väldigt skönt. Naturen behöver regn eftersom det varit torrt väldigt länge, plus att jag tycker naturen blir finare i samband med och efter regn. Kom just in från trädgården efter ha kollat till vattensamlingarna, som vi har för att vattna odlingarna ute i trädgården och så såg jag till att det kunde samlas nytt vatten om det vill regna mer under eftermiddagen.
Det är en sådan där dag då det är väldigt skönt att kunna vara hemma, lyssna på regnet som smattrar mot taket och höra åskan på avstånd. Återstår att se om det blir ordentligt med åska över mitt områd, eller om den bara håller sig på avstånd. Åskan är oviktig i det här fallet, jag är glad att det regnar ordentligt och naturen inte längre är så extrem torr.
Tycker det är underbart att det för ovanlighetens skull regnar på en av mina lediga dagar, för då gör det inget att jag sovit bort halva dagen. En perfekt dag att bara ta det lugnt och enbart göra sådant som faller mig in, utan en massa måsten och tider att passa.

Av MJ - 13 juni 2016 15:03

Suck och åter suck, runt halva styrkan var borta från jobbet av olika anledningar och troligen kommer det vara så ett par dagar framöver. Inte lätt att sköta mitt eget jobb när cheferna kommer och frågar om jag även kan sköta vissa andra uppgifter, hur mycket ska jag orka och klara av? Verkligen inte lätt efter att inte sovit speciellt mycket i natt, men det är bara för mig att bita ihop och göra det bästa av situationen.

Plus att jag under eftermiddagen skulle ha möte på Arbetsförmedlingen med Försäkringskassan, och jag trodde inte detta möte skulle bli av med tanke på hur det blev sist. Hur som helst så blev mötet av och det gick mycket bättre än jag kunde hoppas på och tro, samtliga beslut förlängdes och min rehabiliteringsersättning får jag behålla till slutet av oktober. Skönt att mötet gick bra och att jag har fortsatt stöd av både Arbetsförmedling och Försäkringskassan.

Av MJ - 10 juni 2016 20:24

Av någon anledning har jag och mina gröna fingrar fastnat för några få växter, som klarar av min tuffa behandling och som faktiskt trivs i mitt fönster. Två är kaktusar (den ena är med barn) och sedan är det växten som jag har döpt till gröna pinn saken, för hela denna växten består av små gröna pinnar. En eller två gånger om året får gröna pinn saken besök av frisören, alltså jag beväpnad med en vanlig sax och jag far fram över hela växten för att forma till den. Eller som mamma sa i helgen när Linköping var på besök, jag "friserar" den ordentligt.

Av MJ - 10 juni 2016 11:26

Alex Marwood är en författare som skriver i en klass för sig, man kan jämföra henne med Stephen King.

Av MJ - 9 juni 2016 07:04

Underbara saker brukar vara korta, fast inte den här veckan då jag bara jobbar 2 dagar. Och det tack vare att måndag var nationaldagen och röd dag, väldigt skönt att få en extra ledig dag den här veckan. Speciellt efter att huset var fullt mellan lördag och söndag med besök, folk kom från Linköping och så kom systers kompis med man samt farbror med faster. Alla kom på en och samma gång, vilket gjorde att jag inte visste vad jag skulle ta mig till. Men som tur är överlevde jag helgen och skönt är att denna vecka bara har 2 arbetsdagar.

Förutom att detta är kort vecka för mig, så blir saken bättre av att jag bara har nästa vecka kvar innan det är dags att åka på semester upp till stugan i norra Finland. Ser verkligen fram emot att komma iväg, speciellt efter en intensiv vår med både gruppterapi inom psykiatrin och nummera arbetsträning. Sedan ska jag inte nämna alla möten med Arbetsförmedling och Försäkringskassan, samt möten som ställts in utan att man informerat mig. Så kanske är det inte så konstigt att jag behöver komma iväg på semester, om så bara för en vecka.

Av MJ - 5 juni 2016 22:08

Vill bara sova, sova och åter sova men icke... Är uppe i varv och kan inte somna, så jag får ta till det kända knepet och räkna får. Som tur är sådana här kvällar otroligt sällsynta i mitt liv och det är jag tacksam för, gårdags kvällen ställde uppenbarligen till det i min hjärna. Skönt att det imorgon är måndag, ny vecka och bäst av allt är att det är en röd/ledig dag.
Jag får runda av, blir å skriva mer imorgon.
God natt och sov gotr, alla människor!

Av MJ - 5 juni 2016 21:13

Det är inte varje dag som ens kaktusar har trillingar, fast på bilden syns bara de två minsta. Med dessa kaktusbebisar inräknat har denna kaktus sammanlagt fått 4 barn och det är helt otroligt, med tanke på att jag fick den stora kaktusen som bebis för många år sedan. 

Av MJ - 4 juni 2016 18:00

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards