Alla inlägg den 9 november 2016

Av MJ - 9 november 2016 16:03

Snö och kyla kan jag stå ut med med till viss del, men när det blir halt blir det farligt för mig att ge mig ut. I princip enbart av anledningen att jag varje vinter vurpar minst 1 gång, och nu när det är isgator i princip över allt utan att det grusas blir det ännu värre för min del.
Fast än så länge har jag inte råkat ut för några missöden, ta i trä, och det får jag vara väldigt glad över.
Det jag inte förstår är hur Borås Stad kan med att säga att man i förata hand prioriterar vägarna i första hand. Med andra ord säger man rätt ut att man fullständigt skiter i oss, som måste ut till fots och på cyckel på av olika anledningar. Uppenbarligen skiter man i att folk kan skada sig allvarligt och bli sjukskrivna, men det är ju uppenbarligen inget Borås Stad vill veta av. Så länge bil och busstrafiken fungerar, kan man skita i resten av världen...
I vilket fall som helst är jag glad över att jag än så länge inte råkat ut för något missöde, när jag varit ute och gått på väg till och från jobbet. Istället har jag en jävla träningsvärk i axlarna, efter att ha hjälpt till med att lasta bilen igår på jobbet. Det blev att kära säckakärra med lådor och packa dessa i lastbilen under en 30 minuter, innan mina krafter tog slut.
Till råga på allt blev jag en levande krockkudde för en låda som kom farande, lådan lyckades träffa mig precia över örat. Min vanliga otur att drabbas av konstiga saker, eller hur jag nu ska förklara saken.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards