Alla inlägg under maj 2017

Av MJ - 10 maj 2017 15:19

Av MJ - 10 maj 2017 02:51

Ännu en dag börjar smyga sig på oss, här sitter jag på Borås Central/Resecentrum i väntan på mamma och C.R som varit iväg.
Att behöva agera skjuts mitt i natten är verkligen inte det lättaste, men har jag lovat att hämta så tänker jag banne mig hålla det. Nu önskar jag hela världen godnatt...

Av MJ - 7 maj 2017 15:15

Underbart är kort säger man, men vad gör det efter en otroligt hysterisk och stressig vecka på jobbet. Det var att lasta 2 lastbilar på tisdagen, på torsdagen var det loppis och sedan på söndagen var det "äntligen" dags för avfärd mot Litauen och Vitryssland. Några elever från Viskastrands transport-inriktning skulle iväg till Litauen och Vitryssland med grejer från oss på Stiftelsen Vitryssland, samt 2 av cheferna skulle med på denna resa.
Så kanske kan man förstå om det var en smula stressigt, men på den nivån stressen och "hysterin" låg på, var inte okej. Vi som jobbade på och skötte vårt, det var vi som fick kommentarer om allt och ingenting. Medan de som bara sitter rätt upp och ner, de fick inte ens ett ögonkast av cheferna och det störde mig något fruktansvärt. Men så kom veckan då allt var väldigt lugnt och skönt på jobbet, samtliga slutade 12 varje dag och det gav mig möjligheten för lite återhämtning. Verkigen skönt att få göra korta dagar och inte behöva stressa med saker, och även den här helgen har varit otroligt lugn.

Det var bara jag och pappa samt katterna hemma, sedan i torsdags då mamma med kompis åkte iväg till Polen på sparesa. Kan bara konstatera att det är ganska skönt att ha en förålder iväg på resa, för då blir det betydligt lugnare. Hur som helst har pappa och jag kunnat hålla oss sysselsatta med både det ena och det andra, samt idag på förmiddagen blev det ett besök ute på Sobacken.

Jag har inte varit ute på Sobacken förut, så det var riktigt intressant att få göra ett besök där för att se vad som händer på ett ställe som det. Mest spännande var ändå att få åka tåget runt hela området och speciellt för att se det nya området, som nu håller på att växa fram där ute. 

Av MJ - 4 maj 2017 12:46

Nu när våren och värmen har infunnit sig, såg jag till att fixa sommar frisyren. Kortklippt med en gång och nu är jag så redo för sommaren som jag kan bli, även jackan får vara kvar i garderoben i denna underbara värme som infunnit sig.

Våren har verkligen tajmat in den perfekta veckan att komma på, för det första är det kort vecka med bara 3 arbetsdagar för min del. Ännu bättre blir det av att jag bara jobbar till 12 under veckan, då jobbet stänger just 12 pga att 2 chefer är iväg på jobbresa. Livet kan verkligen inte bli bättre, våren har kommit, korta arbetsdagar och för ovanlighetens skull kan man ta det otroligt lugnt.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards