Direktlänk till inlägg 31 januari 2018

Trots allt

Av MJ - 31 januari 2018 11:52

Den senaste tiden har mitt mående inte varit på topp, men jag försöker bita ihop och kämpar vidare med de vardagliga sakerna. För nästan varje dag finns det ändå något som jag kan vara nöjd med, om inte annat så för att jag kom upp ur sängen och iväg till jobbet eller bara för att jag än en dag kommit upp ur sängen och tagit mig igenom dagen.
Som sagt så har jag inte mått speciellt bra den senaste tiden, vilket har satt sina spår på mitt bloggande. Jag har inte känt mig inspirerad, inte haft orken att skriva om saker och ting som jag faktiskt vill skriva om. Äntligen har jag kommit på vad som "drabbats" av eller hur jag ska uttrycka mig, för mig är det ganska uppenbart jag åkt på en depression eller kanske är jag bara djupt utmattad. Hur som helst och oavsett vad jag nu har åkt på, så är det skönt att jag kunnat sätta fingret på vad som varit på gång i min kropp en längre tid.
Och då jag haft depressioner och djupa sådana, så känner jag igen hur jag mår just nu i jämförelse med hur det var med tidigare depressioner. Jag får helt enkelt vara glad över att denna episod med dåligt mående, inte alls är lika djup eller allvarlig som tidigare tillfällen när jag mått dåligt.

Å ena sidan som är det jobbigt att må dåligt och ha ångest, så är det den här gången ganska skönt att jag snabbt kommit på vad det som är fel. Nu är det bara för mig att bita ihop och försöka blicka framåt, för jag tänker inte ge upp.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MJ - Fredag 12 april 08:32

Underbart att det äntligen är fredag och helgen är runt knuten, kan inte bli bättre då jag också slutar tidigt. Ser fram emot helg eftersom det varit en seg vecka, med en del tråkiga besked på jobbfronten. Fast det får vara en egen historia, ska in...

Av MJ - Onsdag 27 mars 16:00

Här om veckan var jag med om en grej med min kollega, som kan beskrivas som obehaglig. Veckan efter skickade jag ett mail till Borås Tidning, på kollegans begäran och önskan.  Eftersom jag fortfarande inte hört något från BT, så väljer jag att dela...

Av MJ - Onsdag 20 mars 13:29


Om inte världen har gått under än, krävs det mycket mer innan det sker... De senaste 2 veckorna har varit rena rama katastrofen på jobbet, ena dagen har det varit personalbrist. Nästa dag så har det antingen varit personal som tjaffsat emot, eller in...

Av MJ - Måndag 11 mars 19:00


Energitjuvar har de flesta mött och människor med negativa energier, som man bara inte kan vara i närheten av. Själv har jag en kollega som är en energitjuv, vilket jag insåg när denne varit borta från jobbet ett par dagar. För plötsligt kände jag et...

Av MJ - Fredag 1 mars 11:15

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards