Direktlänk till inlägg 16 februari 2018

Fredagsmöte

Av MJ - 16 februari 2018 15:00

Den senaste tiden har det stundtals varit väldigt snurrigt på jobbet, det är som vissa bara finns till och inte gör det som de ska. I nästa läge är det som att vissa inte vill ta ansvar för sina uppgifter, och/eller så skiter man i vad det faktiskt ingår i ens arbetsuppgifter.
Vid 11-kaffet kom cheferna in i lunchrummet och sammankallade ett möte, för oss som är anställda av Borås Stad på jobbet. Självklart blev det först allmän information till samtliga på jobbet, oavsett anställning, praktik, arbetsträning, m.m
Det var skönt att äntligen ha ett sådant här möte med bara oss som är anställda och cheferna, för det är så sällan vi alla satt tillsammans och bara pratade.
Mötet gick på det stora hela ut på att dela ut ansvarsområden, eller vad man nu kan kalla det. På det viset hade jag redan mitt på det torra, då jag snart i ett år varit skoansvarig och fick fortsatt förtroende för detta. Vilket är skönt för min del, då jag enbart jobbar 50% fördelat på 4 dagar i veckan.

Har ett bra tag funnits de som trott sig vara chefer ute på golvet, fast våra chefer enbart utgår från kontoret och inte från någon annan plats. Stundtals känns det som att jag jobbar på ett vuxendagis, fast det är en riktig arbetsplats som håller på med hjälpsändningar utomlands och loppisar.

Med tanke på att det trots allt är många som jobbar på denna arbetsplats, så kanske det inte är så konstigt att det finns alla sorters människor på detta ställe. Och det går inte att älska alla, men på det stora hela tycker jag att majoriteten av personalen är helt okej. Självklart finns det några få undantag och så finns det 2 personer, som jag absolut inte klarar av att vara i närheten av. Å ena sidan får jag vara glad över att dessa två enbart jobbar eftermiddagar, vilket gör attjag inte behöver vara i närheten av dem allt för länge innan det väl är dags att gå hem.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MJ - Fredag 12 april 08:32

Underbart att det äntligen är fredag och helgen är runt knuten, kan inte bli bättre då jag också slutar tidigt. Ser fram emot helg eftersom det varit en seg vecka, med en del tråkiga besked på jobbfronten. Fast det får vara en egen historia, ska in...

Av MJ - Onsdag 27 mars 16:00

Här om veckan var jag med om en grej med min kollega, som kan beskrivas som obehaglig. Veckan efter skickade jag ett mail till Borås Tidning, på kollegans begäran och önskan.  Eftersom jag fortfarande inte hört något från BT, så väljer jag att dela...

Av MJ - Onsdag 20 mars 13:29


Om inte världen har gått under än, krävs det mycket mer innan det sker... De senaste 2 veckorna har varit rena rama katastrofen på jobbet, ena dagen har det varit personalbrist. Nästa dag så har det antingen varit personal som tjaffsat emot, eller in...

Av MJ - Måndag 11 mars 19:00


Energitjuvar har de flesta mött och människor med negativa energier, som man bara inte kan vara i närheten av. Själv har jag en kollega som är en energitjuv, vilket jag insåg när denne varit borta från jobbet ett par dagar. För plötsligt kände jag et...

Av MJ - Fredag 1 mars 11:15

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards